Lyssna

AssistansPartner i Gävleborg AB

Hemsida: assistanspartner.se
Epost: info@assistanspartner.se
Telefon: Växel: 026-12 00 12
Besöksadress: Fältskärsleden 18, 802 80 Gävle, , Postadress:, Box 975, 801 33 GÄVLE

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556757-8801, Etableringsår: 2008
Kunder och assistenter12 kunder och 100 assistenter. (35 årsanställda assistenter)
Administrativ personalsex personal, en därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägningstiden fria, uppsägningstid 4 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iHela Sverige
Kontor finns i följande länGävleborgs län, Uppsala län
AssistentpoolDet finns assistentpool för vikarier.
Rekrytering
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
UtbildningarKunden bestämmer vilka utbildningar assistenter ska få.
ArbetsledningBåde kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalVårdföretagarna/Almega-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?"Ja, enl. ök."
Genomsnittlig grundtimlön117:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 131:- kr/tim inkl semesterlön)
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 17:46 kr/tim - 43:65 kr/tim (per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart).
Assistansomkostnader 5:00 kr/tim - 15:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden får ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader och användas för utgifter i assistansen efter ett byte av anordnare.
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren? Inget svar
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistansersättning använts
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
  • Total insyn i sin egen assistansekonomi
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordVi arbetar för helheten genom att fokusera på hälsa och kompetenshöjning för såväl brukare, assistenter som anhöriga. Möjlighet till handledning och utbildning erbjuds till alla.
Tjänster för egna arbetsgivare?Ja, administrativa tjänster
Bli kundBli kund - länk till hemsida
Sök jobb som assistentSök jobb som assistent - länk till hemsida.
Ej angiven information
  • översikt över hur assistansersättning fördelats genomsnittligt för kunderna
Transparensindex (0-100)60 av 100
Källa och senaste uppdatering:Stina Landén, 2014-10-21

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att uppgifterna är korrekta. Anordnaren har tillstånd hos Inspektionen för vård och omsorg, IVO.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: