Lyssna

Annikas Assistans

Hemsida: annikas.nu
Epost: rolf@annikasassistans.se
Telefon: 023-20012
Besöksadress: Bergshauptmansgatan 3, 791 62 Falun

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 559106-8878, Etableringsår: 2018
Kunder och assistenteråtta kunder och 52 assistenter.
Administrativ personal2,5 personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägnings­tiden bindningstid 0 veckor, uppsägningstid 12 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iDalarnas län
Kontor finns i följande länDalarnas län
Rekrytering
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
ArbetsledningBåde kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalVårdföretagarna/Almega-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhus­vistelse om inte försäkrings­kassan beviljat detta?"" Ja enligt kollektivavtal ""
Genomsnittlig grundtimlön136:50 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 153:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 118:00 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budget­uppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 36:00 kr/tim (per assistanstimme).
Assistans­omkostnader 3:00 kr/tim - 15:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader sparas inte åt kund för framtida assistansomkostnader.
Begränsingar för sparade medel till assistans­omkostnaderAntal kr/tim som avsätts till assistansomkostnader är individuellt och bestäms i samråd med den assistansberättigade.
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren? Ja, kunden kan bli personligt ersättningsskyldig. Ja, om kund pga grov oaktsamhet lämnat felaktiga uppgifter till assistansföretaget.
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistansersättning använts
  • personalannonsering
Vad ingår ej?
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordVi erbjuder ett individuellt anpassat upplägg där du som kund är med och utformar assistansen.
Våra erfarna jurister hjälper Dig som behöver professionellt stöd i din ansökan/omprövning.
Tjänster för egna arbetsgivare?Nej
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistans­beslut eller inte är kund hos anordnaren Våra jurister kan hjälpa till med assistansansökan för personer som sannolikt är berättigade till personlig assistans, men som ännu inte ansökt om insatsen eller inte fått den beviljad hittills. Kan t.ex vara barn, nyligen skadade, eller person som fått ökade svårigheter i vardagen pga sjukdom eller funktionsnedsättning.
Bli kundBli kund - länk till hemsida
System för tidrapportering och schemaläggningAiai
Transparens­index (0-100)87 av 100
Källa och senaste uppdatering:Rolf Göransson, 2020-06-02

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att alla uppgifterna är korrekta.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: