Lyssna

Fyrklöverns Assistans i Dalarna AB

Hemsida: www.fyrklovernsassistans.se
Epost: marie@fyrklovernsassistans.se
Telefon: 076-7970910
Besöksadress: Carlavägen 10, 771 30 Ludvika, , Vattugatan 9, 784 33 Borlänge

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556839-5064, Etableringsår: 2011
Kunder och assistenter14 kunder och 100 assistenter. (59 årsanställda assistenter)
Administrativ personaltvå personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägnings­tiden bindningstid 4 veckor, uppsägningstid 4 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iGävleborgs län, Dalarnas län, Västmanlands län, Örebro län, Värmlands län
Kontor finns i följande länDalarnas län
AssistentpoolDet finns assistentpool för vikarier.
Rekrytering
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
ArbetsledningAnordnaren bestämmer assistenternas arbetsuppgifter
KollektivavtalKFO-Kommunal Arbetsgivarföreningen KFO - vi stöttar arbetsgivare inom PA
Betalas assistans vid sjukhus­vistelse om inte försäkrings­kassan beviljat detta?"Ja, max 14 dagar"
Genomsnittlig grundtimlön144:04 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 161:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 110:00 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
Assistans­omkostnader 2:95 kr/tim - 7:39 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader sparas inte åt kund för framtida assistansomkostnader.
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren? Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistansersättning använts
  • personalannonsering
Vad ingår ej?
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordÄrlighet, Respekt, Tillgänglighet, Delaktighet och Lyhördhet är våra ledord och grunden för en god och säker assistans.
Tjänster för egna arbetsgivare?Nej
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistans­beslut eller inte är kund hos anordnaren Hjälp med ansökan och annan pappersexercis samt träff med FK/kommun. Ev träff med tänkta assistenter.
Bli kundBli kund - länk till hemsida
Transparens­index (0-100)77 av 100
Källa och senaste uppdatering:Inger Bergman, 2017-10-03

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att alla uppgifterna är korrekta.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: