Lyssna

Corab Assistans AB

Hemsida: www.corabassistans.se
Epost: anette@corabassistans.se
Telefon: 0652-20020 073-079 39 32
Besöksadress: Ängebyvägen 10, 820 77 Gnarp

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556798-9677, Etableringsår: 2010
Kunder och assistenterfyra kunder och 21 assistenter.
Administrativ personaltvå personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägningstiden bindningstid 8 veckor, uppsägningstid 8 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iHela Sverige
Kontor finns i följande länGävleborgs län
AssistentpoolDet finns assistentpool för vikarier.
Rekrytering
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
UtbildningarKunden bestämmer vilka utbildningar assistenter ska få.
ArbetsledningBåde kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalVårdföretagarna/Almega-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?"Enligt överenskommelse"
Genomsnittlig grundtimlön133:68 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 150:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 114:10 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 22:40 kr/tim (per assistanstimme).
Assistansomkostnader 5:60 kr/tim - 10:08 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader sparas inte åt kund för framtida assistansomkostnader.
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren? Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistansersättning använts
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
  • Introducerade vikarier till varje kund. Akut jourtelefon som är bemannad dygnet runt.
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordVi vet att du är unik och vi sätter dig och dina behov i centrum. Tillsammans utformar vi din assistans på det sätt som passar dig bäst. Vi ser alltid möjligheter och aldrig hinder.
Vår målsättning är att du ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt utifrån dina egna villkor.
Genom ett nära samarbete med dig och dina anställda skapar vi en trygg tillvaro.
Vi har specialkompetens inriktad på akut-och respiratorvård.

Våra hjärtefrågor:
-Livskvalitet
-Trygghet
-Inflytande
-Engagemang
-Närhet
Bli kundBli kund - länk till hemsida
Transparensindex (0-100)77 av 100
Källa och senaste uppdatering:Anette Lindh, 2017-10-18

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att uppgifterna är korrekta. Anordnaren har tillstånd hos Inspektionen för vård och omsorg, IVO.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: