Lyssna

Rehability i Väst AB

Hemsida: rehability.se
Epost: info@rehability.se
Telefon: 0346 65 51 64
Besöksadress: Storgatan 18, 311 30 FALKENBERG, , Postadress:, Doktorsträtet 2B, 311 30 FALKENBERG

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556862-9546, Etableringsår: 2011
Kunder och assistenterokänt antal kunder och okänt antal assistenter.
Administrativ personalsex personal, två därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägnings­tiden bindningstid 4 veckor, uppsägningstid 4 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iHallands län
Kontor finns i följande länHallands län
AssistentpoolDet finns assistentpool för vikarier.
Rekrytering
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
ArbetsledningBåde kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalVårdföretagarna/Almega-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhus­vistelse om inte försäkrings­kassan beviljat detta?"Ja"
Genomsnittlig grundtimlön148:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 166:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 138:00 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Assistans­omkostnaderAntal kr/tim som avsätts uppges ej
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader sparas inte åt kund för framtida assistansomkostnader.
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren? Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistansersättning använts
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
  • Tillgång till utbildad vårdhund
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordRehability är ett familjeföretag som driver personlig assistans och hemtjänst med ledorden att alla ska få välja hur de vill leva sina liv!

Vi på Rehability är noga, lyhörda och utgår från varje klients behov och önskemål. Vi vet att behoven också förändras över tid, därför är flexibilitet ett ledord för oss.

Mångfald och personalomsorg är viktigt för oss, våra assistenter får naturligtvis träningskort och utbildningar för att klara av sitt arbete. Vi ser även att god man/anhöriga har inblick i vår verksamhet därför har vi personliga möten inför varje månadsskifte och vi välkomnar er även till våra arbetsplatsträffar.

Vi har även en vårdhund som gärna hälsar på!
Tjänster för egna arbetsgivare?Nej
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistans­beslut eller inte är kund hos anordnaren Vi jobbar aktivt med att hjälpa och stötta människor med särskilda behov. Vi assisterar med ansökan, olika typer av beslut och kontakter med myndigheter.
Bli kundBli kund - länk till hemsida
Sök jobb som assistentSök jobb som assistent - länk till hemsida.
Ej angiven information
  • antal kr som avsätts till assistansomkostnader per timme
  • översikt över hur assistansersättning fördelats genomsnittligt för kunderna
Transparens­index (0-100)57 av 100
Källa och senaste uppdatering:Verksamhetschef Camilla Stiernflycht, 2018-05-14

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att alla uppgifterna är korrekta.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: