Lyssna

Kvalita assistans

Hemsida: www.kvalita.se
Epost: kontor@kvalita.se
Telefon: 020-150 300
Besöksadress: Skomaskinsgatan 2, 702 27 Örebro

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556858-0525, Etableringsår: 2011
Kunder och assistenter50 kunder och 250 assistenter.
Administrativ personalsju personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägnings­tiden bindningstid 0 veckor, uppsägningstid 8 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iHela Sverige
Kontor finns i följande länÖrebro län
AssistentpoolDet finns assistentpool för vikarier.
Rekrytering
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
UtbildningarKunden bestämmer vilka utbildningar assistenter ska få.
ArbetsledningBåde kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalHängavtal: Privatavtalet, AB-P
Genomsnittlig grundtimlön135:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 151:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 113:00 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budget­uppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 7:00 kr/tim - 20:00 kr/tim (per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart).
Assistans­omkostnader 9:00 kr/tim - 20:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader och användas för utgifter i assistansen efter ett byte av anordnare.
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren? Inget svar
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistansersättning använts
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
  • Vi ger dig ditt egna assistansteam med arbetsledare, kundansvarig, jurist samt ekonomi- och löneadministratör. Vi har moderna och smarta IT-baserade lösningar med tidsrapportering, schemaläggning, assistansräkning, avvikelserapportering och ekonomikontroller. Våra jurister har spetskompetens inom LSS, Assistansersättningslagen, SoL, HSL och Arbetsmiljölag. Utöver detta samarbetar vi med Sveriges främsta Advokatbyrå med specialisering inom personlig assistans för att säkra kundens rätt till personlig assistans. Självklart är även denna tjänst kostnadsfri för våra kunder. Vi hjälper även till att söka andra rättigheter som t.ex. bildstöd, bostadsanpassning, handikappersättning etc. Vi anordnar kostnadsfria träffar, evenemang och resor flera gånger per år för att berika dina upplevelser i livet. Vi lovar att du inte kan ha tråkigt. Tillgänglighet på hög nivå dygnet runt, årets alla dagar. Vårt journummer 020-150 300 är gratis för alla.
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordKvalita assistans har tillstånd av Socialstyrelsen att anordna och samordna din personliga assistans enligt 23§ LSS.

För en ökad livskvalitet!
Kvalita assistans är ett snabbväxande assistansföretag med starka rötter inom personlig assistans. Vi är verksamma i hela landet och är Sveriges enda miljövänliga assistansanordnare. Hela vår organisation är grundad på att öka kundens livskvalité. Med våra upparbetade praktiska erfarenheter och förvärvade teoretiska kunskaper så erbjuder vår administration en helhetslösning inom personlig assistans.

Kvalité är vårt främsta ledord och vi arbetar utifrån våra kunders hjälpbehov och förväntningar. Vi vill erbjuda var och en av våra kunder en så individanpassad assistans som möjligt och våra kunder får avgörandet i alla frågor som rör assistansen utformning.

Genom att värna om och vårda vår personal så kan våra assistenter med trygghet fokusera sig på sitt yrke och vara tillgängliga för våra kunder så att dem i sin tur blir nöjda.

"Alla har rätt till god livskvalitet, vi är lika mycket värda hur olika vi än är"
Tjänster för egna arbetsgivare?Nej
Bli kundBli kund - länk till hemsida
Sök jobb som assistentSök jobb som assistent - länk till hemsida. Platsannonser på arbetsförmedlingen från Kvalita assistans: 1
Transparens­index (0-100)83 av 100
Källa och senaste uppdatering:Augin Tekin (Verksamhetsansvarig), 2018-07-10

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att alla uppgifterna är korrekta.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: