Lyssna

Albeda AB Personlig Assistans

Hemsida: www.albeda.se
Epost: info@albeda.se
Telefon: 0709- 38 05 55
Besöksadress: Gökblomstervägen 47, 246 51 Löddeköpinge

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556737-4490, Etableringsår: 2007
Kunder och assistenterokänt antal kunder och okänt antal assistenter.
Administrativ personalokänt antal personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägningstiden bindningstid 0 veckor, uppsägningstid 8 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iHela Sverige
Kontor finns i följande länSkåne län
Rekrytering
  • Kund/medlem kan rekrytera assistenterna om han/hon vill .
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
UtbildningarKunden bestämmer vilka utbildningar assistenter ska få.
ArbetsledningBåde kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalVårdföretagarna/Almega-Kommunal
TimlönTimlön uppges ej, men lägsta lönen i kollektivavtalet Vårdföretagarna/Almega-Kommunal är 103:32 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Anordnaren har dock inte uppgett storleken på beloppet till administration per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart.
AssistansomkostnaderAntal kr/tim som avsätts uppges ej
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren? Inget svar
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistansersättning använts
  • personalannonsering
  • Vi har inga färdiga paket eller avgifter. Tillsammans går vi igenom hur ni vill fördela assistanspengarna för att möta just era behov på bästa sätt.
Vad ingår ej?
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord- MYCKET ASSISTANS FÖR PENGARNA -
Albeda Personlig Assistans är rätt val om du själv, anhöriga, andra närstående eller gruppledaren redan har, eller vill ta en del av kontrollen och ansvaret över assistansen men ändå önskar stöd och hjälp med bland annat myndighetskontakter, ansökningar, arbetsgivaransvar och rådgivning.

Vi satsar på låga omkostnader vilket gör att det blir mer pengar över till assistansen.
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistansbeslut eller inte är kund hos anordnaren Ja, t ex hjälp med ansökan, myndighetskontakter m m.
Bli kundBli kund - länk till hemsida
Ej angiven information
  • varken medellön eller minimilön till assistenter
Transparensindex (0-100)43 av 100
Källa och senaste uppdatering:Jeanette Kongshöj, 2015-08-19

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att uppgifterna är korrekta. Anordnaren har tillstånd hos Inspektionen för vård och omsorg, IVO.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: