Lyssna

Adena Personlig Assistans AB

Hemsida: adenaassistans.wordpress.com
Epost: kattis@adena-assistans.se
Telefon: 08-735 53 30
Besöksadress: Skytteholmsvägen 2, 17144 Solna

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556553-3600, Etableringsår: 1998
Kunder och assistenter16 kunder och 65 assistenter.
Administrativ personaltvå personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägningstiden bindningstid 4 veckor, uppsägningstid 4 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iHela Sverige
Kontor finns i följande länStockholms län
AssistentpoolDet finns assistentpool för vikarier.
Rekrytering
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
UtbildningarKunden bestämmer vilka utbildningar assistenter ska få.
ArbetsledningBåde kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalVårdföretagarna/Almega-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?"En kund kan vistas på sjukhus i högst 4 veckor och få ersättning från FK"
Genomsnittlig grundtimlön140:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 157:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 135:00 kr/tim
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 21:00 kr/tim - 23:28 kr/tim (per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart).
Assistansomkostnader 5:00 kr/tim - 9:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader sparas inte åt kund för framtida assistansomkostnader.
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren? Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistansersättning använts
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordVerksamheten kännetecknaas av god kvalitet,tillgänglighet, personlig bemötande och ett stort engagemang med hög kvalitet.
Vi har stor respekt för våra kunder
Vi arbetar ständigt för att ge våra kunder den bästa assistansen.
Tillgänglighet efter kontors tid för våra kunders och anställdas trygghet.
Varmt välkommen att kontakta oss för mer information.
Tjänster för egna arbetsgivare?Ja
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistansbeslut eller inte är kund hos anordnaren Man får hjälp med olika ansökningar.
Bli kundBli kund - länk till hemsida
Transparensindex (0-100)80 av 100
Källa och senaste uppdatering:Katarina Georgiadou, 2017-03-29

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att uppgifterna är korrekta. Anordnaren har tillstånd hos Inspektionen för vård och omsorg, IVO.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: