Lyssna

Bra Liv Sverige AB

Hemsida: www.bralivsverige.se
Epost: info@bralivsverige.se
Telefon: 08-600 04 44
Besöksadress: Varvsgatan 10B, 117 29 Stockholm

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556782-1128, Etableringsår: 2009
Kunder och assistenteråtta kunder och 22 assistenter.
Administrativ personaltre personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägningstiden bindningstid 12 veckor, uppsägningstid 12 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iHela Sverige
Kontor finns i följande länStockholms län
AssistentpoolDet finns assistentpool för vikarier.
Rekrytering
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
ArbetsledningBåde kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalVårdföretagarna/Almega-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?"nej"
Genomsnittlig grundtimlön134:34 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 150:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 115:00 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Assistansomkostnader 5:00 kr/tim - 7:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren? Ja, kunden kan bli personligt ersättningsskyldig. Om kunden inte fullföljer sin skyldigheter enligt avtal, gällande redovisning till försäkringskassan och kvitton mm, eller lämnar felaktiga uppgifter som medför skada eller risk för skada för anordnaren.
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistansersättning använts
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordVi är ett väletablerat företag med lång erfarenhet och med en bred kompetens gällande olika diagnoser inom fysiska och psykiska funktionsnedsättningar. En kombination som på många sätt är unik i branschen.
Vår målsättning är att du som kund får en innehållsrik vardag anpassad efter hur din livssituation ser ut just nu och tillsammans med dig skapa ett Bra Liv, där du kan nå din fulla potential.

På Bra Liv grundar sig verksamheten på nära samarbete mellan alla våra verksamheter samt att våra medarbetare uppmuntras till ständig utveckling. Vi ser också våra kunder som aktiva användare och inte som passiva mottagare.

Bra Liv erbjuder:
Handledning av auktoriserad terapeut till personal.
Unik urvalsprocess, för att matcha personal..
Kommunikationsplan, eftersom erfarenheten har visat att kommunikation är grundläggande för att göra ett bra uppdrag så erbjuder vi att vid start göra en tydlig kommunikationsplan.
Juridisk hjälp för dig som brukare.
Vikariepool,
Personligt utformad assistans.
Vi kan erbjuda
Personlig assistans, hemtjänst och boendestöd.
Tjänster för egna arbetsgivare?Nej
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistansbeslut eller inte är kund hos anordnaren Ja, t.ex. rådgivning, stöd vid ansökningar och överklaganden, informationsträffar, föreläsningar samt inventering av livshjulet.
Bli kundBli kund - länk till hemsida
Sök jobb som assistentSök jobb som assistent - länk till hemsida.
Ej angiven information
  • översikt över hur assistansersättning fördelats genomsnittligt för kunderna
Transparensindex (0-100)73 av 100
Källa och senaste uppdatering:Fredrik Lundström, 2016-11-22

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att uppgifterna är korrekta. Anordnaren har tillstånd hos Inspektionen för vård och omsorg, IVO.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: