Lyssna

CL Assistans AB

Hemsida: www.classistans.se
Epost: info@classistans.se
Telefon: 073-667 72 35 eller 08-531 700 70
Besöksadress: Forelltorget 2, 141 47 Huddinge, , Wittstocksgatan 28, 115 27 Stockholm

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556753-7799, Etableringsår: 2008
Kunder och assistentersex kunder och sju assistenter. (sju årsanställda assistenter)
Administrativ personalen personal, en därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägningstiden bindningstid 4 veckor, uppsägningstid 4 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iHela Sverige
Kontor finns i följande länGotlands län
AssistentpoolDet finns assistentpool för vikarier.
Rekrytering
  • Kund/medlem kan rekrytera assistenterna om han/hon vill .
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
UtbildningarKunden bestämmer vilka utbildningar assistenter ska få.
ArbetsledningBåde kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalInget kollektivavtal
Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?"Ja"
Genomsnittlig grundtimlön130:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 146:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 120:00 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 20:00 kr/tim - 25:00 kr/tim (per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart).
Assistansomkostnader 7:00 kr/tim - 10:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren? Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistansersättning använts
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
  • Personal fester, utflykter, julgåvor m m
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordVi satsar på kvalitet istället för kvantitet.
Vi ser till att vi har tid över då vi ofta gör hembesök hos våra kunder för en trevlig fika.
Vi ser till att personalen har rätt utbildning till en viss kunds behov.
Då vi har tecknat kollektivavtal hos PACTA så är alla fullt försäkrade och trygga i sin anställning.
Tjänster för egna arbetsgivare?Nej
Bli kundBli kund - länk till hemsida
Sök jobb som assistentSök jobb som assistent - länk till hemsida.
Ej angiven information
  • översikt över hur assistansersättning fördelats genomsnittligt för kunderna
Transparensindex (0-100)67 av 100
Källa och senaste uppdatering:Linda Malki, VD, 2015-06-05

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att uppgifterna är korrekta. Anordnaren har tillstånd hos Inspektionen för vård och omsorg, IVO.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: