Lyssna

Ferla AB

Hemsida: www.ferla.se
Epost: info@ferla.se
Telefon: 08-669 10 36, 0730-767871
Besöksadress: Sankt Paulsgatan 9, 118 46 Stockholm

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556501-2894, Etableringsår: 1995
Kunder och assistenter17 kunder och 55 assistenter. (47 årsanställda assistenter)
Administrativ personal2.5 personal, en därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägningstiden bindningstid 4 veckor, uppsägningstid 4 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iGävleborgs län, Västmanlands län, Örebro län, Skåne län, Blekinge län, Kalmar län, Kronobergs län, Uppsala län, Stockholms län
Kontor finns i följande länSkåne län, Stockholms län
Rekrytering
  • Kund/medlem kan rekrytera assistenterna om han/hon vill .
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
UtbildningarKunden bestämmer vilka utbildningar assistenter ska få.
ArbetsledningKund/medlem eller av kund/medlem utsedd person bestämmer assistenternas arbetsuppgifter
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalKFO-Kommunal Arbetsgivarföreningen KFO - vi stöttar arbetsgivare inom PA
Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?"Ja"
Genomsnittlig grundtimlön145:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 162:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 125:00 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 5:00 kr/tim - 22:00 kr/tim (per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart).
Assistansomkostnader 5:00 kr/tim - 7:10 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader och användas för utgifter i assistansen efter ett byte av anordnare.
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren? Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistansersättning använts
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
  • Enligt vad som avtalas.
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordVi lägger vikt vid bra villkor för personal, vilket ger högre kvalitet på arbetet, låg personalomsättning och låg frånvaro.

Vi strävar också efter flexibilitet för brukarens del samt självbestämmande och deltagande.

Uppdaterad personal finns dygnet runt vid behov.
Tjänster för egna arbetsgivare?Ja
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistansbeslut eller inte är kund hos anordnaren Ja, hjälp med ansökan, information om assistans, rådgivning. Inga villkor för dessa tjänster.
Bli kundBli kund - länk till hemsida
Transparensindex (0-100)80 av 100
Källa och senaste uppdatering:Nina Löfgren, 2015-03-30

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att uppgifterna är korrekta. Anordnaren har tillstånd hos Inspektionen för vård och omsorg, IVO.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: