Lyssna

Assistanslotsen AB

Hemsida: www.assistanslotsen.com
Epost: info@assistanslotsen.com
Telefon: 063-391 01 00
Besöksadress: Ringvägen 2, 831 34 Östersund, 063-391 01 00

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556607-7011, Etableringsår: 2001
Kunder och assistenter23 kunder och 185 assistenter.
Administrativ personalsju personal, en därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägningstiden bindningstid 8 veckor, uppsägningstid 8 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iHela Sverige
Kontor finns i följande länJämtlands län
Rekrytering
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
UtbildningarKunden bestämmer vilka utbildningar assistenter ska få.
ArbetsledningKund/medlem eller av kund/medlem utsedd person bestämmer assistenternas arbetsuppgifter
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalKFO-Kommunal Arbetsgivarföreningen KFO - vi stöttar arbetsgivare inom PA
Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?"Ja, i vissa specifika fall"
Genomsnittlig grundtimlön129:88 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 145:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 110:00 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 29:10 kr/tim (per assistanstimme).
Assistansomkostnader 3:00 kr/tim - 10:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader sparas inte åt kund för framtida assistansomkostnader.
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren? Inget svar
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistansersättning använts
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
  • Grundutbildning för assistenterna - Hjärt- och lungräddning - Lyft- och förflyttningsteknik
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord- Vi kombinerar det lilla företagets engagemang, flexibilitet och
närhet med det stora företagets resurser, nätverk och
uthållighet.

- Du som kund har stor delaktighet i hur din assistans anordnas

- Med hjärtat på rätta stället; vi har en genuin vilja att
förbättra din livssituation.
Tjänster för egna arbetsgivare?Nej
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistansbeslut eller inte är kund hos anordnaren Vi erbjuder juridiks rådgivning i samband med ansökningsprocessen. Villkoret är att avtal tecknas som gäller om kunden får ett beslut om personlig assistans.
Ej angiven information
  • översikt över hur assistansersättning fördelats genomsnittligt för kunderna
Transparensindex (0-100)67 av 100
Källa och senaste uppdatering:Jenny Gulliksson, 2016-06-09

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att uppgifterna är korrekta. Anordnaren har tillstånd hos Inspektionen för vård och omsorg, IVO.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: