Lyssna

Lystra personlig assistans AB

Hemsida: www.lystraassistans.se
Epost: info@lystraassistans.se
Telefon: 020-10 00 70
Besöksadresser : STOCKHOLM, Södra Långgatan 23, 169 59 Solna. FALUN, Kristinegatan 21, 791 60 Falun. visa flera..

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556869-4706, Etableringsår: 2013
Kunder och assistenterokänt antal kunder och okänt antal assistenter.
Administrativ personal36 personal, tre därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägningstiden bindningstid 0 veckor, uppsägningstid 4 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iHela Sverige
Kontor finns i följande länNorrbottens län, Västerbottens län, Västernorrlands län, Dalarnas län, Örebro län, Västra Götalands län, Skåne län, Stockholms län
AssistentpoolDet finns assistentpool för vikarier.
Rekrytering
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
ArbetsledningBåde kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalVårdföretagarna/Almega-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?"Ja, under två veckors tid."
TimlönTimlön uppges ej, men lägsta lönen i kollektivavtalet Vårdföretagarna/Almega-Kommunal är 103:32 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Anordnaren har dock inte uppgett storleken på beloppet till administration per assistanstimme.
AssistansomkostnaderAntal kr/tim som avsätts uppges ej
  • Oanvända medel för assistansomkostnader sparas inte åt kund för framtida assistansomkostnader.
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren? Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistansersättning använts
  • personalannonsering
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordLystra personlig assistans föddes ur tanken att någon måste stå upp för reformen som den var tänkt från början. Utan excesser. Utan orimliga vinstuttag. Utan räntesnurror. Utan fusk. Lystra personlig assistans vill värna om LSS-reformen. Vi tror på att man som privat assistansanordnare kan bedriva bra personlig assistans helt i enlighet med de lagar och förordningar som ska styra sådan verksamhet. Vi tror inte på nödvändigheten av lagändringar, nya utredningar och kostnadsdämpande åtgärder, som alltmer inkräktar på den assistansberättigades ofta redan utsatta integritet. Vi tror på LSS – som det var tänkt från början.

Lystra personlig assistans gör inga aktieutdelningar till ägarna. Pengarna ska användas till att höja kvaliteten och utveckla verksamheten, inte till att fylla på enskilda personers bankkonton. Våra kunder och assistenter ska känna en trygghet med oss som assistansanordnare och arbetsgivare och pengar ska gå till att skapa den tryggheten.

Lystra personlig assistans skapar mervärden för människor. Oavsett om du är kund, anhörig eller personal vill vi vara en del som bidrar till att skapa ett bra liv. Det ser vi som en naturlig del av vårt ansvar, både som assistansbolag och som arbetsgivare.
Lystra personlig assistans bygger på erfarenhet, kunskap, medvetenhet och trygghet. Genom att handplocka personal och samarbetspartners med unik kompetens skapar Lystra den trygghet som ger förutsättningar för en kvalitativ personlig assistans. Vi vet att personalen är vår största och viktigaste resurs.

Lystra personlig assistans skapar kvalitet genom att respektera varandra och varandras värderingar. Som kund hos Lystra är det viktigt att vår grundsyn på assistansen överensstämmer för att vår personal ska ha förutsättningar att bidra till ett bättre liv för våra kunder. Lika viktigt är att vi gemensamt ser LSS-reformen som något vi vill bevara och att tillsammans göra som det var tänkt från början, ett bra liv för alla.
För alla har rätt att leva. Inte bara överleva.
Tjänster för egna arbetsgivare?Nej
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistansbeslut eller inte är kund hos anordnaren Vi erbjuder hjälp med ansökan om personlig assistans för dig som har behov men ännu inte fått något beslut.
Bli kundBli kund - länk till hemsida
Sök jobb som assistent

Platsannonser på arbetsförmedlingen från Lystra personlig assistans AB: 33

Sök jobb som assistent - länk till hemsida.
Arbetsförmedlingen:
Ej angiven information
  • varken medellön eller minimilön till assistenter
  • antal kr som avsätts till assistansomkostnader per timme
  • översikt över hur assistansersättning fördelats genomsnittligt för kunderna
Transparensindex (0-100)40 av 100
Källa och senaste uppdatering:Daniel Lindkvist, 2016-02-02

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att uppgifterna är korrekta. Anordnaren har tillstånd hos Inspektionen för vård och omsorg, IVO.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: