Lyssna

Lystra personlig assistans AB

Hemsida: lystraassistans.se
Epost: info@lystraassistans.se
Telefon: 020-10 00 70
Besöksadresser : STOCKHOLM, Hannebergsgatan 33, 171 68 Solna. FALUN, Trotzgatan 41, 791 72 Falun. visa flera..

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556869-4706, Etableringsår: 2013
Kunder och assistenter140 kunder och 1159 assistenter.
Administrativ personal36 personal, två därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägnings­tiden bindningstid 0 veckor, uppsägningstid 12 veckor
Läs standardavtal mellan anordnare och kund
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iHela Sverige
Kontor finns i följande länNorrbottens län, Västerbottens län, Västernorrlands län, Dalarnas län, Örebro län, Västra Götalands län, Skåne län, Stockholms län
AssistentpoolDet finns assistentpool för vikarier.
Rekrytering
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
UtbildningarKunden bestämmer vilka utbildningar assistenter ska få.
ArbetsledningBåde kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalVårdföretagarna/Almega-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhus­vistelse om inte försäkrings­kassan beviljat detta?"Ja, under två veckors tid."
Genomsnittlig grundtimlön134:50 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 151:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 118:00 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budget­uppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 29:98 kr/tim - 44:97 kr/tim (per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart).
Assistans­omkostnader 2:00 kr/tim - 8:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader sparas inte åt kund för framtida assistansomkostnader.
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren? Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistansersättning använts
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordAssistans med hjärta och hjärna
Vi förstår att grunden till en god personlig assistans läggs genom att lyssna på dina önskemål, vilja och hur du vill leva ditt liv. Våra kunder och assistenter ska alltid känna en trygghet med oss som assistansanordnare och arbetsgivare. Oavsett om du är kund, anhörig eller anställd vill vi bidra till att skapa ett bra liv för dig efter dina förutsättningar.

Vår vision är att hos Lystra är gemenskapen stark och assistansen personlig. Vi är möjliggörare. Därför är vi det självklara valet.
Tjänster för egna arbetsgivare?Nej
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistans­beslut eller inte är kund hos anordnaren Vi erbjuder hjälp med ansökan om personlig assistans för dig som har behov men ännu inte fått något beslut.
Bli kundBli kund - länk till hemsida
Sök jobb som assistent

Platsannonser på arbetsförmedlingen från Lystra personlig assistans AB: 20

Sök jobb som assistent - länk till hemsida.
Arbetsförmedlingen:
System för tidrapportering och schemaläggningTidvis
Transparens­index (0-100)97 av 100
Källa och senaste uppdatering:Daniel Lindkvist, 2019-03-08

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att alla uppgifterna är korrekta.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: