Lyssna

Privathemtjänst i Mälardalen/Assistans i Mälardalen AB

Hemsida: www.privathemtjanst.se
Epost: christopher@privathemtjanst.se
Telefon: 0704545275
Besöksadress: Kålsängsgränd 2 A, 753 19 Uppsala

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556860-6585, Etableringsår: 2007
Kunder och assistenterfyra kunder och 15 assistenter.
Administrativ personaltre personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägnings­tiden bindningstid 2 veckor, uppsägningstid 2 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iHela Sverige
Kontor finns i följande länUppsala län
AssistentpoolDet finns assistentpool för vikarier.
Rekrytering
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
UtbildningarKunden bestämmer vilka utbildningar assistenter ska få.
ArbetsledningBåde kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalHängavtal: Privatavtalet, AB-P
Betalas assistans vid sjukhus­vistelse om inte försäkrings­kassan beviljat detta?"ja"
Genomsnittlig grundtimlön165:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 185:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 155:00 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budget­uppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 10:00 kr/tim - 20:00 kr/tim (per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart).
Assistans­omkostnader 5:00 kr/tim - 10:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader och användas för utgifter i assistansen efter ett byte av anordnare.
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren? Inget svar
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistansersättning använts
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
  • Leg sjuksköterska för råd och besök
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordVi lovar:

Att du skall uppleva trygghet i det vi utför, och att det överträffar dina förväntningar.
Personal med kompetens, livserfarenhet och social klokskap.

Att tillsammans arbeta för ett långsiktigt personrelaterat samarbete där du bestämmer.

Godkända av IVO
enl.personkrets 3, 1§ LSS 2011
Tjänster för egna arbetsgivare?Ja efter överenskommelse mellan parter
Bli kundBli kund - länk till hemsida
Sök jobb som assistentSök jobb som assistent - länk till hemsida.
Transparens­index (0-100)77 av 100
Källa och senaste uppdatering:Christopher Walkendorff Pike, 2018-03-06

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att alla uppgifterna är korrekta.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: