Lyssna

Personlig Assistans i Göteborg AB

Hemsida: www.personligassistansgbg.se
Epost: info@personligassistansgbg.se
Telefon: 031-21 99 40
Besöksadress: Sofiagatan 47, 416 72 Göteborg

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556550-6879, Etableringsår: 1998
Kunder och assistenter12 kunder och 70 assistenter. (50 årsanställda assistenter)
Administrativ personaltvå personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägningstiden bindningstid 4 veckor, uppsägningstid 4 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iVästra Götalands län, Skåne län, Uppsala län
Kontor finns i följande länVästra Götalands län, Skåne län, Uppsala län
Rekrytering
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
UtbildningarKunden bestämmer vilka utbildningar assistenter ska få.
ArbetsledningBåde kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalKFO-Kommunal Arbetsgivarföreningen KFO - vi stöttar arbetsgivare inom PA
Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?"Ja, om den inte blir långvarig."
Lägsta timlön116:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 130:- kr/tim inkl semesterlön)
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 15:00 kr/tim - 22:00 kr/tim (per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart).
AssistansomkostnaderAntal kr/tim som avsätts uppges ej
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren? Ja, kunden kan bli personligt ersättningsskyldig. Om man spenderar mer än vad som är budgeterat, men företaget håller ju koll på att ekonomin håller sig inom ramarna.
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistansersättning använts
  • Råd och stöd även utanför kontorstid.
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordLitet företag som lägger tonvikten vid PERSONLIG assistans.

Verksamheten är godkänd av Socialstyrelsen.
Tjänster för egna arbetsgivare?Ja
Ej angiven information
  • antal kr som avsätts till assistansomkostnader per timme
  • översikt över hur assistansersättning fördelats genomsnittligt för kunderna
Transparensindex (0-100)57 av 100
Källa och senaste uppdatering:Birgit Lundbladh, 2014-05-21

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att uppgifterna är korrekta. Anordnaren har tillstånd hos Inspektionen för vård och omsorg, IVO.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: