Rut Assistans AB

Hemsida: rutassistans.se
Epost: info@rutassistans.se
Telefon: 0737-345 897
Besöksadress:
Kistagången 20, 164 40 Kista
Rut Assistans AB är en anordnare av personlig assistans
som tar kunder i hela landet.

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
Karta
Kostnadsuppdelning av assistansersättning

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
- löne- och lönebikostnader till assistenter
- 85%
utbildningskostnader för assistenter och arbetsledare - 2%
- utbetalt till assistansomkostnader
- 2%
- arbetsmiljöinstatser och personalomkostnader
- 1%
- administrationskostnader samt vinst
- 10%
Nyckeltal från Bolagsverket
- Omsättning
- 2024: 116 587 tkr (tkr = tusen kronor)
- 2023: 62 517 tkr (tkr = tusen kronor)
- Vinstmarginal inrapporterad till Bolagsverket (EBIT/omsättning)
- 2024: 2,3%
- 2023: -0,1%
- Antal anställda omräknat till heltid samt andelen administrativt anställda
- 2024: 170 anställda, därav administrativa: 1 personer som är 1 %
- 2023: 93 anställda, därav administrativa: 1 personer som är 1 %
- Rörelseresultat per kund (EBIT), enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2024: 875 000 kr
- 2023: -8 750 kr
- Vinst per kund, enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2024: 692 000 kr
- 2023: -9 125 kr
- Utdelning till aktieägare
- 2024: 900 tkr
- 2023: 0
Jämförelse av kostnadsuppdelning.
Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556681-8083 med etableringsår: 2005
- Kunder och assistenter
- tre kunder och åtta assistenter. (sex årsanställda assistenter)
- Administrativ personal
- en personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
- Bindnings- och uppsägningstid
- bindningstid 12 veckor, uppsägningstid 12 veckor
- Kooperativ eller företag
- Anordnaren är ett företag.
- Anordnaren kan ta kunder i
- Hela Sverige
- Kontor finns i följande län
- Stockholms län
- Assistentpool
- Det finns assistentpool för vikarier.
- Rekrytering
(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs) - Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
- Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
- Utbildningar
- Kunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
- Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
- Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
- Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
- Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
- Garantiperson
- Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
- Kollektivavtal
- Vårdföretagarna/Almega-Kommunal
- Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
- "ja"
- Genomsnittlig grundtimlön
- 122:85 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 138:- kr/tim inkl semesterlön),
minimitimlön 110:00 kr/tim
- Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
- Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
- Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.
- Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 20:00 kr/tim - 25:00 kr/tim (per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart).
- Assistansomkostnader
-
5:00 kr/tim - 6:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
- Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
- Oanvända medel för assistansomkostnader sparas inte åt kund för framtida assistansomkostnader.
- Redovisning av assistansersättning för kunden?
- Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
- Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren?
- Inget svar
- Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
- hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
- juridisk rådgivning
- rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
- arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
- bredvidgående för nya assistenter
- utbildningar till assistenter och arbetsledare
- handledning till assistenter
- friskvård till assistenter
- personalannonsering
- akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
- Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord
Vi lägger stor vikt vid att samspelet assistenter och assistansanvändare fungerar och arbetar tills målet vi har satt är nått, allt för att assistansanvändaren ska full bestämmande rätt i sin assistans.
Vi har mångårig erfarenhet
Vi värnar om din integritet, trygghet och självbestämmande i din assistans.
Vi lägger stor vikt vid att du ska trivas.
Vi har kontinuerligt utbildningar och uppföljningar, allt för att kvalitén i assistansen ska bibehållas.
Vi hjälper dig i din vardag med det du vill ha hjälp med.
Vi är anträffbara hela dygnet på jourtelefon
070-74 86 521- Tjänster för egna arbetsgivare?
Ja
- Transparensindex (0-100)
- 70 av 100
- Källa och senaste uppdatering:
- 2011-10-22 00:00:00