Lyssna

Olofströms Kommun

Hemsida: olofstrom.se/omsorg-och-hjalp/funktionsnedsattning-handikapp/personlig-assistent
Telefon: 0454-932 10
Besöksadress: Olsgatan 2b, 293 24 Olofström

Stat, landsting, kommuner, församlingar enligt organisationsnumret: 212000-0811 med etableringsår: 1994

Kunder och assistenter
okänt antal kunder och okänt antal assistenter.
Administrativ personal
2,0 personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägningstid
bindningstid 0 veckor, uppsägningstid 0 veckor
Kooperativ eller företag
Anordnaren är en kommunal utförare av assistans i Olofström.
Anordnaren kan ta kunder i
Blekinge län, enbart i kommunen Olofström.
Kontor finns i följande län
Blekinge län
Rekrytering

(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs)
  • Anordnaren rekrytera assistenterna.
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
Anordnaren gör arbetsscheman.
Kollektivavtal
SKR/Sobona: HÖK och PAN avtal med Kommunal
Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
"Ja, assistenterna är anställda av kommunen"
Genomsnittlig grundtimlön
159:30 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 178:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 130:95 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Assistans­omkostnader
Antal kr/tim som avsätts uppges ej
  • Kunden eller assistenten får ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader sparas inte åt kund för framtida assistansomkostnader.
Redovisning av assistansersättning för kunden?
Nej, hur kundens hela assistansersättning använts redovisas inte för kunden.
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren?
Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • friskvård till assistenter
  • personalannonsering
  • möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
Vad ingår ej?
  • juridisk rådgivning ingår ej
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor ingår ej
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden ingår ej
  • handledning till assistenter ingår ej
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag ingår ej
  • ersättning till kund/medlem för el-förbrukning, vatten mm relaterat till assistenter ingår ej
  • ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten ingår ej
Tjänster för egna arbetsgivare?
Ja, PAN anställda och hanterar fakturor för externa utförare
Bli kund
Bli kund - länk till hemsida
Sök jobb som assistent
Sök jobb som assistent - länk till hemsida.
System för tidrapportering och schemaläggning
Aiai
Källa och senaste uppdatering:
Björn Sundin, 2024-05-06 00:00:00

Uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv, förutom de som kommer från Bolagsverket. Anordnaren kan när som helst ändra sina uppgifter. Vi garanterar inte att alla uppgifterna är korrekta men vi granskar efter varje uppdatering och kontrollerar att de är rimliga.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: