Lyssna

Tidrapportering och schemaläggning

Assistansanordnare och assistansberättigade som anställer sina egna assistenter kan köpa tjänster av företag med system för tex tidrapportering och schemaläggning. Nedan beskrivs vad tjänsterna kan innebära och företag som är aktiva på marknaden.

Innehåll
  1. Vad ett tidrapporterings och schemaläggningsverktyg gör
  2. Lista över tidrapporterings och schemaläggningsverktyg

Vad ett tidrapporterings och schemaläggningsverktyg gör

Lista över tidrapporterings och schemaläggningsverktyg


  • Truetime

    , 1 anordnare.
    logga Truetime
    Truetime hemsida

    1. Hur många kunder och användare har Truetime i personlig assistans och totalt?
      Eftersom vi är ett startup har vi en del bolag som varit med oss sedan start.

    2. Hur länge har Truetime funnits?
      Truetime grundades 2018 av ett glatt gäng med mångårig erfarenhet inom assistansbransch, verksamhetsutveckling och systemutveckling. Målet är att ta fram det bästa systemstödet för assistansbranschen.

    3. Vilka tjänster erbjuder ni en kund inom personlig assistans, t.ex. schemaläggning, tidrapportering, lönehantering, dokumentation, bokföring för anordnaren, kommunikation, kontroll av ATL?

      • Vi erbjuder bland annat tidrapportering, schemaläggning, lönehantering, kommunikation, dokumentation samt ATL. Utöver det erbjuder vi smarta funktioner som exempelvis vår dashboard, som ger kunden möjlighet att få en tydlig överblick av önskade händelser.
      • Vi erbjuder integration till valfritt lönesystem.
      • Vi är också mycket stolta över vår smarta vikarietillsättningsfunktion. Funktionen gör så att kunden enkelt kan kontakta vikarier utan att behöva ringa eller jaga: systemet sköter vikarietillsättningen åt dig.

    4. Finns det möjlighet att provköra Truetime före inköp?
      - Vi erbjuder kostnadsfri demo där vi ger våra er möjlighet att utforska systemet på egen hand. Vi erbjuder även en genomgång av systemet tillsammans med Truetimes kundansvarig, som då går igenom alla funktioner tillsammans med kunden. Det finns instruktionsvideos tillgängliga som visar systemets funktioner. Alla dessa möjligheter erbjuds kostnadsfritt och kravlöst.

    5. Hur tar ni betalt och hur mycket?

      - Truetime har tre olika paket (Bas, Plus & Pro) med tre olika priser.
      • Det minsta paketet Bas (320kr/mån per kund, exl moms) finns till för mindre assistansbolag.
      • Pluspaketet (399kr/mån per kund, exl moms) är vårt mellanstora paket och passar medelstora assistansbolag som verkar nationellt.
      • Vårt största paket PRO riktar sig mot stora assistansbolag och koncerner. För Pro lämnas en offert.

    6. Vilken support ger ni era kunder och på vilka tider?
      - Support finns tillgänglig vid kontorstider på vardagar, 08-17. Det finns även möjlighet att teckna separata supportavtal om utökad support önskas.

    7. Är det något du vill tillägga?
      - Truetime är ett enklare sätt att driva assistans. Där scheman, anställningsavtal, dokumentationer, lönehantering, meddelandefunktion, digital hantering av FK, App, m.m allt finns samlat på ett och samma ställe. Det är också ett prisvärt system med funktioner som passar stora som små assistansbolag.

    Anordnare som använder Truetime:


  • Annat

    , 8 anordnare.
    Eget eller ett annat system

    Anordnare som använder Annat:


  • Quinyx

    , 0 anordnare.
    Quinyx hemsida

    Anordnare som använder Quinyx:


  • Assistansboken

    , 0 anordnare.
    logga Assistansboken
    Assistansboken hemsida

    1. Hur många kunder och användare har Assistansboken i personlig assistans och totalt?
      Vi har inte tillgång till alla kunders servrar/databaser så vi vet inte hur många användare som kör vår mjukvara. (Många verksamheter köper loss mjukvaran och vidareutvecklar den själva)

    2. Hur länge har Assistansboken funnits?
      Sedan 2011

    3. Vilka tjänster erbjuder ni en kund inom personlig assistans, t.ex. schemaläggning, tidrapportering, lönehantering, dokumentation, bokföring för anordnaren, kommunikation, kontroll av ATL?

      • Dashboard som visualiserar de viktigaste nyckeltalen
      • Schemaläggning & tidsredovisning för personliga assistenter
      • Överblick över status om vilka som har signerat sin tidrapport
      • Se att Försäkringskassan har mottagit de signerade rapporterna
      • Skapa FK-räkning (FK 3057) digitalt
      • Rapport över sjuk- och vikarietid
      • Rapport över planerad tid, kontra schemalagd
      • Rapport över avvikelser (t.ex. sjuk- och administrationstid)
      • Rapport där man kan filtrera tiden på kostnadsställen (t.ex. FK, kommun, HSL, FK avvakta beslut m.fl.)
      • Kundkort
      • Funktionalitet för ATL samt de vanligaste kollektivavtalen
      • Beräkningsperioder
      • Kostnadsställen kopplade till assistenters tidrapporter (t.ex. FK, kommun, HSL, FK avvakta beslut m.fl.)
      • Användare kan kopplas och schemaläggas till flera kunder
      • Anställningsinformation och historik kopplad till enskilda användare
      • Skapa anställningsavtal
      • Beslut kopplade till enskilda kunder
      • Hantering av jour
      • Automatisk SMS-påminnelse (t.ex. om att signera tidsrapporter till FK)
      • Skicka SMS påminnelse till assistenter med osignerade rapporter från startsidan med ett knapptryck
      • Grundschema
      • Meddelanden för intern kommunikation mellan enskilda individer eller grupper
      • Publicera verksamhetsnyheter som visas för användarna på startsidan vid inloggning
      • Skapa och exportera lönefiler till lönesystem
      • Responsive design: systemet stöder både smartphone, surfplatta och dator
      • Prospekt: addera kundkort för potentiella kunder
      • Karta som visar kunder och prospekt
      • Lägga till kontakter till kundkort
      • Skapa dokument kopplade till kunder med tillval för BankID
      • Dokumentlagring på företagsnivå med möjlighet till åtkomstskydd med BankID (går att dela dokumenten ned i enskilda kundkort). Exempel på användningsområden är lagring av genomförandeplan, utdrag från belastningsregister, CV, och företagsdokument.
      • Daganteckningar kopplade till kundkort
      • Utbildningsmodul med bokningssystem
      • Egen företagsprofil med logotyp samt färger i toppmenyn
      • m.m. (vi uppdaterar systemet med nya funktioner i genomsnitt 1 gång i månaden, se www.assistansboken.se för senaste uppdatering)
    4. Finns det möjlighet att provköra Assistansboken före inköp?
      - Man kan använda Assistansboken kostnadsfritt (Vi har ett Freemium och ett Premium-erbjudande)

    5. Hur tar ni betalt och hur mycket?
      - 2800 kr exkl. moms i månaden per verksamhet. Sedan 100 kr exkl. moms per kund. Lite större verksamheter köper loss mjukvaran och anpassar den själva utifrån sina behov, antingen med oss som konsulter eller så har man egna utvecklare.

    6. Vilken support ger ni era kunder och på vilka tider?
      - 08-17

    7. Är det något du vill tillägga?
      - Vi genomförde ett teknikskifte hösten 2018, den nya plattformen började utvecklas 2016.

    Svar på frågor om Assistansboken skickats till Assistanskoll 18 september 2019

    Anordnare som använder Assistansboken:

  • Skicka sidan till: