Tindra personlig assistans AB

Hemsida: tindraassistans.se
Epost: tindra@tindra-ab.se
Telefon: 0435-15730
Besöksadress:
Bryggerigatan 2, 264 33 Klippan.
Tindra personlig assistans AB är en anordnare av personlig assistans
som tar kunder i hela landet.

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
Karta
Kostnadsuppdelning av assistansersättning

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
- löne- och lönebikostnader till assistenter
- 85%
utbildningskostnader för assistenter och arbetsledare - 1%
- utbetalt till assistansomkostnader
- 1%
- arbetsmiljöinstatser och personalomkostnader
- 1%
- administrationskostnader
- 9%
- vinst
3%Nyckeltal från Bolagsverket
- Omsättning
- 2024: 85 310 tkr (tkr = tusen kronor)
- 2023: 77 541 tkr (tkr = tusen kronor)
- Vinstmarginal inrapporterad till Bolagsverket (EBIT/omsättning)
- 2024: 0,4%
- 2023: -0,6%
- Antal anställda omräknat till heltid samt andelen administrativt anställda
- 2024: 145 anställda, därav administrativa: 8 personer som är 6 %
- 2023: 139 anställda, därav administrativa: 8 personer som är 6 %
- Rörelseresultat per kund (EBIT), enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2024: 9 256 kr
- Vinst per kund, enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2024: 7 077 kr
- Utdelning till aktieägare
- 2024: 0
- 2023: 0
Jämförelse av kostnadsuppdelning.
Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556669-5713 med etableringsår: 2005
- Kunder och assistenter
- 40 kunder och 200 assistenter.
- Administrativ personal
- åtta personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
- Bindnings- och uppsägningstid
-
bindningstid 0 veckor, uppsägningstid 4 veckor
Läs standardavtal mellan anordnare och kund - Kooperativ eller företag
- Anordnaren är ett företag.
- Anordnaren kan ta kunder i
- Hela Sverige
- Kontor finns i följande län
- Skåne län
- Assistentpool
- Det finns assistentpool för vikarier.
- Rekrytering
(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs) - Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
- Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
- Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
- Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
- Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
- Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
- Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
- Garantiperson
- Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
- Kollektivavtal
- Fremia-Kommunal
- Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
- "Ja."
- Genomsnittlig grundtimlön
- 150:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 168:- kr/tim inkl semesterlön),
minimitimlön 130:00 kr/tim
- Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
- Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
- Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.
- Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 35:00 kr/tim - 40:00 kr/tim (per assistanstimme).
- Assistansomkostnader
-
3:00 kr/tim - 15:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
- Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
- Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
- Begränsingar för sparade medel till assistansomkostnader
Vi följer gällande lagar och riktlinjer för all ekonomi och redovisning.
- Redovisning av assistansersättning för kunden?
- Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
- Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren?
- Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
- Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
- hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
- juridisk rådgivning
- rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
- arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
- bredvidgående för nya assistenter
- utbildningar till assistenter och arbetsledare
- handledning till assistenter
- friskvård till assistenter
- personalannonsering
- akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
- möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
- ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten
Stöd/ombud vid kontakter med t.ex. skola/habilitering/arbetsförmedling. Vi vill erbjuda dig trygghet - din assistans ska fungera smidigt, utan stora frågetecken och energitjuvar.
- Vad ingår ej?
- ersättning till kund/medlem för el-förbrukning, vatten mm relaterat till assistenter ingår ej
- Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord
Tindra erbjuder dig som assistansberättigad en helhetslösning med enkla kontakter och engagerade, välfungerande relationer. Vi vill först och främst erbjuda dig en trygg assistans. Bemanning på rätt tid, med rätt person.
Vi arbetar med relationer, för att vi tycker om människor. Med kontinuitet, för att personlig assistans byggs för hela livet. Med metod, för att vi är nyfikna och följer forskning och utveckling noga.
Vi är måna om dig och dina assistenter. Vi bygger trygga, smidiga assistanslösningar som låter dig med assistans leva ett självvalt liv.- Tjänster för egna arbetsgivare?
Nej.
- Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistansbeslut eller inte är kund hos anordnaren
Ja. I samarbete med skickliga, engagerade jurister bistår vi både kunder och dig som önskar ansöka om personlig assistans med assistansjuridik.
- System för tidrapportering och schemaläggning
- Fast
- Transparensindex (0-100)
- 100 av 100
- Källa och senaste uppdatering:
- Jonas Svärd Urkedal, VD, 2025-07-14 09:32:11