Auxilia Care AB

Hemsida: auxiliacare.se
Epost: info@auxiliacare.se
Telefon: 0760699000
Besöksadress:
Orrdalsvägen 26,, 152 52 Södertälje
Auxilia Care AB är en anordnare av personlig assistans
som kan ta kunder i Jönköpings län, Södermanlands län, Uppsala län och Stockholms län.

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
Karta
Kostnadsuppdelning av assistansersättning

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
- löne- och lönebikostnader till assistenter
- 85%
utbildningskostnader för assistenter och arbetsledare - 1%
- utbetalt till assistansomkostnader
- 2%
- arbetsmiljöinstatser och personalomkostnader
- 2%
- administrationskostnader samt vinst
- 10%
Nyckeltal från Bolagsverket
- Omsättning
- 2024: 4 524 tkr (tkr = tusen kronor)
- 2023: 4 777 tkr (tkr = tusen kronor)
- Vinstmarginal inrapporterad till Bolagsverket (EBIT/omsättning)
- 2024: 9,4%
- 2023: -2,7%
- Antal anställda omräknat till heltid samt andelen administrativt anställda
- 2024: 8 anställda, därav administrativa: 1 personer som är 12 %
- 2023: 10 anställda, därav administrativa: 1 personer som är 10 %
- Rörelseresultat per kund (EBIT), enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2024: 85 400 kr
- Vinst per kund, enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2024: 67 000 kr
- Utdelning till aktieägare
- 2024: 400 tkr
- 2023: 100 tkr
Jämförelse av kostnadsuppdelning.
Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556980-2803 med etableringsår: 2021
- Kunder och assistenter
- fem kunder och tio assistenter.
- Administrativ personal
- en personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
- Bindnings- och uppsägningstid
- bindningstid 4 veckor, uppsägningstid 4 veckor
- Kooperativ eller företag
- Anordnaren är ett företag.
- Anordnaren kan ta kunder i
- Jönköpings län, Södermanlands län, Uppsala län, Stockholms län
- Kontor finns i följande län
- Stockholms län
- Assistentpool
- Det finns assistentpool för vikarier.
- Rekrytering
(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs) - Kund/medlem kan rekrytera assistenterna om han/hon vill.
- Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
- Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
- Utbildningar
- Kunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
- Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
- Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
- Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
- Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
- Garantiperson
- Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
- Kollektivavtal
- Inget kollektivavtal
- Genomsnittlig grundtimlön
- 145:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 162:- kr/tim inkl semesterlön),
minimitimlön 135:00 kr/tim
- Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
- Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
- Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.
- Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 20:00 kr/tim - 40:00 kr/tim (per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart).
- Assistansomkostnader
-
5:14 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
- Kunden eller assistenten får ersättning i efterhand.
- Oanvända medel för assistansomkostnader sparas inte åt kund för framtida assistansomkostnader.
- Redovisning av assistansersättning för kunden?
- Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
- Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren?
- Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
- Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
- hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
- juridisk rådgivning
- rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
- arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
- bredvidgående för nya assistenter
- utbildningar till assistenter och arbetsledare
- handledning till assistenter
- friskvård till assistenter
- personalannonsering
- akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
- Vad ingår ej?
- möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt ingår ej
- ersättning till kund/medlem för el-förbrukning, vatten mm relaterat till assistenter ingår ej
- ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten ingår ej
- Tjänster för egna arbetsgivare?
Nej
- System för tidrapportering och schemaläggning
- Aiai
- Transparensindex (0-100)
- 67 av 100
- Källa och senaste uppdatering:
- Said Diarbakerli, 2024-11-04 13:56:20