Lyssna

Olivia Personlig Assistans AB

Hemsida: www.oliviapersonligassistans.se
Epost: info@oliviapersonligassistans.se
Telefon: 08-514 201 50
Besöksadresser : Vendevägen 85A , 182 91 Danderyd. Magnus Ladulåsgatan 8A, 1tr, 118 66 Stockholm. visa flera..

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556630-8986, Etableringsår: 2002
Kunder och assistenter260 kunder och 1900 assistenter.
Administrativ personal50 personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägningstiden bindningstid 8 veckor, uppsägningstid 8 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iHela Sverige
Kontor finns i följande länDalarnas län, Västmanlands län, Västra Götalands län, Kalmar län, Kronobergs län, Östergötlands län, Södermanlands län, Uppsala län, Stockholms län
AssistentpoolDet finns assistentpool för vikarier.
Rekrytering
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
UtbildningarKunden bestämmer vilka utbildningar assistenter ska få.
ArbetsledningBåde kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalVårdföretagarna/Almega-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?"Ja, under begränsad tid!"
Genomsnittlig grundtimlön125:48 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 141:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 97:50 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Assistansomkostnader 3:00 kr/tim - 7:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren? Inget svar
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistansersättning använts
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
  • Friskvård för personalen på 2000 kr/år. PLUS-programmet där kunden erbjuds sociala aktiviteter som fester, museibesök, konserter, resor mm. Kundombud och Kundråd för större inflytande.
Vad ingår ej?
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordAtt vi kan ta omfattande assistansuppdrag med många assistanstimmar.

Vi har också en kvalificerad arbetsledning med dygnetruntservice.

Våra uppdragsansvariga är ofta sjukgymnaster och arbetsterapeuter med erfarenhet från rehabilitering och behandling av funktionshindrade eller har utbildning som socionomer, beteendevetare eller annan likvärdig utbildning/erfarenhet.
Vi ger mer tid och omtanke till våra kunder då en Uppdragsansvarig sköter ca 10 kunder och deras grupper vilket ger en hög kvalitet och tid finns för både kund, assistenter och anhöriga.
Tjänster för egna arbetsgivare?Ja
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistansbeslut eller inte är kund hos anordnaren Om man vill ha hjälp att ansöka om personlig assistans så hjälper våra jurister till med detta. Villkoret är att avtal tecknas som gäller om kunden får ett beslut om personlig assistans.
Bli kundBli kund - länk till hemsida
Sök jobb som assistent

Platsannonser på arbetsförmedlingen från Olivia Personlig Assistans AB: 41

Sök jobb som assistent - länk till hemsida.
Arbetsförmedlingen:
Transparensindex (0-100)70 av 100
Källa och senaste uppdatering:Maria Nyström, 2015-06-17

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att uppgifterna är korrekta. Anordnaren har tillstånd hos Inspektionen för vård och omsorg, IVO.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: