God Assistans i Mitt AB

Hemsida: godassistans.se/vara-kontor/personlig-assistans-stockholm
Epost: infomitt@godassistans.se
Telefon: 08-23 26 00
Besöksadress:
Huvudkontorets besöksadress är i Helios lokaler i Signalfabriken, Vasagatan 6, 172 67 Sundbyberg, , , Lokalkontor, Slottsgatan 116, 602 22 Norrköping, Tel: 011-461 98 10/11
God Assistans i Mitt AB är en anordnare av personlig assistans
som kan ta kunder i Gävleborgs län, Västmanlands län, Örebro län, Västra Götalands län, Kalmar län, Jönköpings län, Östergötlands län, Södermanlands län, Uppsala län och Stockholms län.

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
Karta
Kostnadsuppdelning av assistansersättning

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
- löne- och lönebikostnader till assistenter
- 84%
utbildningskostnader för assistenter och arbetsledare - 1%
- utbetalt till assistansomkostnader
- 1%
- arbetsmiljöinstatser och personalomkostnader
- 1%
- administrationskostnader
- 12%
- vinst
1%Nyckeltal från Bolagsverket
- Omsättning
- 2024: 231 674 tkr (tkr = tusen kronor)
- 2023: 235 491 tkr (tkr = tusen kronor)
- Vinstmarginal inrapporterad till Bolagsverket (EBIT/omsättning)
- 2024: 2,8%
- 2023: 1,6%
- Lönekostnad för VD och styrelse, som andel av total utbetald lön och kostnad per kund enligt antal kunder som rapporterats till Assistanskoll
- 2024: 1 339 tkr som är 0.9 % av all lön till alla anställda
- 2023: 1 300 tkr som är 0.8 % av all lön till alla anställda och 10 924 kr per kund
- Antal anställda omräknat till heltid samt andelen administrativt anställda
- 2024: 453 anställda, därav administrativa: 11,8 personer som är 2 %
- 2023: 428 anställda, därav administrativa: 11,8 personer som är 3 %
- Rörelseresultat per kund (EBIT), enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2023: 30 445 kr
- Vinst per kund, enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2023: 0 kr
- Utdelning till aktieägare
- 2024: 0
- 2023: 0
Utdelat kapital är utbetalat till moderbolaget för återinvestering i och utveckling av verksamheten
Flera nyckeltal inrapporterade till Bolagsverket av God Assistans i Mitt AB.Jämförelse av kostnadsuppdelning.
Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556883-2538 med etableringsår: 2012
- Kunder och assistenter
- 119 kunder och 500 assistenter. (380 årsanställda assistenter)
- Administrativ personal
- 11,8 personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
- Bindnings- och uppsägningstid
-
bindningstid 4 veckor, uppsägningstid 4 veckor
Läs standardavtal mellan anordnare och kund - Kooperativ eller företag
- Anordnaren är ett företag.
- Anordnaren kan ta kunder i
- Gävleborgs län, Västmanlands län, Örebro län, Västra Götalands län, Kalmar län, Jönköpings län, Östergötlands län, Södermanlands län, Uppsala län, Stockholms län
- Kontor finns i följande län
- Östergötlands län, Stockholms län
- Rekrytering
(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs) - Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
- Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
- Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
- Utbildningar
- Kunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
- Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
- Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
- Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
- Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
- Garantiperson
- Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
- Kollektivavtal
- Vårdföretagarna/Almega-Kommunal
- Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
- "ja, enligt kollektivavtal."
- Genomsnittlig grundtimlön
- 140:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 157:- kr/tim inkl semesterlön),
minimitimlön 120:00 kr/tim
- Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
- Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
- Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.
- Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 41:11 kr/tim (per assistanstimme).
- Assistansomkostnader
-
4:00 kr/tim - 15:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
- Kunden eller assistenten får ersättning i efterhand.
- Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader och användas för utgifter i assistansen efter ett byte av anordnare.
- Begränsingar för sparade medel till assistansomkostnader
Inga begränsningar men vi vill att assistansersättningen skall gå till det den är tänkt till - dvs verksamheten runt vår kund. Vi rekommenderar en buffert för oförutsedda kostnader.
- Redovisning av assistansersättning för kunden?
- Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
- Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren?
- Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
- Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
- hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
- juridisk rådgivning
- rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
- arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
- bredvidgående för nya assistenter
- utbildningar till assistenter och arbetsledare
- handledning till assistenter
- friskvård till assistenter
- personalannonsering
Tidrapporteringssystem, Föreläsningar, medarbetar- och lönesamtal, personalmöten, kund- och personalaktiviteter. Gratis deltagande på loppet Glädjeruset, möjlighet till medlemskap i God Assistans IF (vår idrottsförening). Juridisk rådgivning via God Juridik till kunder och medarbetare.
- Vad ingår ej?
- akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag ingår ej
- Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord
God Assistans i Mitt är en del av en företagsgrupp där fyra andra assistansbolag ingår, God Assistans i Norr, Väst, Värmland och Syd. Vi har huvudkontor i Solna och ett lokalkontor i Norrköping. Vår värdegrund och kultur genomsyrar samtliga bolag, nämligen att göra något bra och att göra skillnad – Det är vårt löfte.
Varför God Assistans i Mitt?
Vi erbjuder personlig assistans i de mellersta delarna av landet. Vår verksamhet riktar sig till såväl barn, ungdomar och vuxna med funktionsvariation. Vi vill bidra med att göra vardagen lite enklare för er.
God Assistans och öppenhet
Vi tror på öppenhet och transparens. Vi ger dig alltid full insyn i vad assistansersättningen används till. Genom regelbundna avstämningar säkerställer vi att du som kund känner dig trygg och delaktig.
Engagerade medarbetare
Vi vet att engagerade och kompetenta assistenter är nyckeln till en god assistans. Givetvis har våra assistenter en trygghet via kollektivavtal och marknadsmässiga löner. Vi satsar även på kompetensutveckling och ger ett generöst friskvårdsbidrag.”
Läs mer på vår hemsida: www.godassistans.se där vi berättar mer om hur vi kan ge dig en god assistans.- Tjänster för egna arbetsgivare?
Nej
- Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistansbeslut eller inte är kund hos anordnaren
Vi erbjuder hjälp genom våra erfarna jurister med ansökan för personer som ännu inte har assistansbeslut. Detta är kostnadsfritt.
- System för tidrapportering och schemaläggning
- Aiai
- Transparensindex (0-100)
- 90 av 100
- Källa och senaste uppdatering:
- Charlotte Templeton, 2023-09-04 00:00:00