Inleva AB

Hemsida: inleva.se
Epost: info@inleva.se
Telefon: 010-330 30 77
Besöksadress:
Enhagsvägen 18, 18740 Täby
Inleva AB är en anordnare av personlig assistans
som tar kunder i hela landet.
Karta
Nyckeltal från Bolagsverket
- Omsättning
- 2024: 14 718 tkr (tkr = tusen kronor)
- 2023: 13 304 tkr (tkr = tusen kronor)
- Vinstmarginal inrapporterad till Bolagsverket (EBIT/omsättning)
- 2024: 4,7%
- 2023: 6,7%
- Antal anställda omräknat till heltid samt andelen administrativt anställda
- 2024: 26 anställda, därav administrativa: 1,5 personer som är 4 %
- 2023: 26 anställda, därav administrativa: 1,5 personer som är 4 %
- Rörelseresultat per kund (EBIT), enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2023: 110 625 kr
- Vinst per kund, enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2023: 87 625 kr
- Utdelning till aktieägare
- 2024: 0
- 2023: 400 tkr
Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556780-8232 med etableringsår: 2009
- Kunder och assistenter
- åtta kunder och 45 assistenter. (26 årsanställda assistenter)
- Administrativ personal
- 1,5 personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
- Bindnings- och uppsägningstid
- bindningstid 0 veckor, uppsägningstid 12 veckor
- Kooperativ eller företag
- Anordnaren är ett företag.
- Anordnaren kan ta kunder i
- Hela Sverige
- Kontor finns i följande län
- Stockholms län
- Rekrytering
(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs) - Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
- Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
- Utbildningar
- Kunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
- Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
- Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
- Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
- Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
- Garantiperson
- Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
- Kollektivavtal
- SKR/Sobona: HÖK och PAN avtal med Kommunal
- Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
- "Bedöms individuellt"
- Timlön
- Timlön uppges ej, men lägsta lönen i kollektivavtalet SKR/Sobona: HÖK och PAN avtal med Kommunal är i HÖK 22 500 kr/månad eller i PAN 136:40 kr/tim
- Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
- Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
- Assistansomkostnader
-
1:71 kr/tim - 6:85 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
- Kunden eller assistenten får ersättning i efterhand.
- Oanvända medel för assistansomkostnader sparas inte åt kund för framtida assistansomkostnader.
- Redovisning av assistansersättning för kunden?
- Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
- Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren?
- Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
- Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
- hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
- juridisk rådgivning
- rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
- arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
- bredvidgående för nya assistenter
- utbildningar till assistenter och arbetsledare
- handledning till assistenter
- friskvård till assistenter
- personalannonsering
- akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
- möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
Möjlighet för brukare och assistenter att samtala med imam/kurator. - Hjälp i frågor som rör hur det svenska samhället fungerar, även utöver LSS. Många av våra kunder uppskattar och använder denna tjänst.
- Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord
Vi är den lilla assistansanordnaren med det stora hjärtat.
Vår primära målgrupp är personer som vill känna tryggheten i ett assistansföretag som är seriösa, har religiös och kulturell kompetens, samt är noga med att följa lagar och dess andemening. Många av våra kunder har anslutit sig till oss pga att de blivit drabbade av oseriösa anordnare tidigare.- Tjänster för egna arbetsgivare?
Nej
- Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistansbeslut eller inte är kund hos anordnaren
Vi ger kostnadsfritt och utan villkor, råd och stöd, samt hjälper till med ansökning om personlig assistans.
- System för tidrapportering och schemaläggning
- Aiai
- Ej angiven information
- varken medellön eller minimilön till assistenter
- översikt över hur assistansersättning fördelats genomsnittligt för kunderna
- Transparensindex (0-100)
- 70 av 100
- Källa och senaste uppdatering:
- Mohammed Muslim Eneborg, 2025-10-29 12:37:41