Lyssna

Linen Assistans AB

Hemsida: linenassistans.se
Epost: hej@linenassistans.se
Telefon: 0708-85 11 99
Besöksadress: Krusegatan 19 A, 212 25 Malmö

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 559189-5668, Etableringsår: 2022
Kunder och assistenter12 kunder och 65 assistenter.
Administrativ personaltvå personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägnings­tiden bindningstid 5 veckor, uppsägningstid 5 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iHela Sverige
Kontor finns i följande länSkåne län
Rekrytering

(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs)
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
UtbildningarKunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
Hur läggs arbetsscheman för assistenter?Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalFremia-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhus­vistelse om inte försäkrings­kassan beviljat detta?"Ja, vid kortare vistelse."
Lägsta timlön122:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 137:- kr/tim inkl semesterlön)
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budget­uppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Anordnaren har dock inte uppgett storleken på beloppet till administration per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart.
Assistans­omkostnader 4:00 kr/tim - 8:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
Redovisning av assistansersättning för kunden? Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren? Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • personalannonsering
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordVi är det lilla personliga assistansbolaget som prioriterar trivsel, närhet, välmående och en familjär känsla före något annat. Hos oss ska alla känna sig sedda och veta att vi finns för just dig – såväl kund som anhörig som anställd.
Tjänster för egna arbetsgivare?Nej
Bli kundBli kund - länk till hemsida
System för tidrapportering och schemaläggningFast
Ej angiven information
  • översikt över hur assistansersättning fördelats genomsnittligt för kunderna
Transparens­index (0-100)60 av 100
Källa och senaste uppdatering:My Bergström, 2023-02-06 00:00:00

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att alla uppgifterna är korrekta.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: