Lyssna

Vår Omtanke AB

Hemsida: varomtanke.se
Epost: info@varomtanke.se
Telefon: 010-251 50 50
Besöksadresser : Stockholm (huvudkontor):, Östhammarsgatan 64, 115 28 Stockholm. Nynäshamn:, Telivägen 8, 149 41 Nynäshamn.

visa flera adresser..

Malmö:, Höjdrodergatan 15, 212 39 Mamö.

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556738-0257 med etableringsår: 2007

Kunder och assistenter
131 kunder och 540 assistenter. (20 årsanställda assistenter)
Administrativ personal
20 personal, en därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägningstid
Uppsägningstid 4 veckor
Kooperativ eller företag
Anordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder i
Hela Sverige
Kontor finns i följande län
Skåne län, Stockholms län
Assistentpool
Det finns assistentpool för vikarier.
Rekrytering

(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs)
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
Utbildningar
Kunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
Garantiperson
Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
Kollektivavtal
Vårdföretagarna/Almega-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
"Ja i enlighet med kollektivavtal"
Genomsnittlig grundtimlön
147:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 165:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 129:00 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.
Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 20:00 kr/tim - 45:00 kr/tim (per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart).
Assistans­omkostnader
4:00 kr/tim - 16:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
Redovisning av assistansersättning för kunden?
Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren?
Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
  • möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
  • ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord
Vår Omtanke är det familjära assistansbolaget som har erfarenheter av personlig assistans sedan 2007. Vi finns för er som söker en hög kvalitet på allt inom personlig assistans för både barn och vuxna. Vi finns för att underlätta det vardagliga livet för dig med funktionsnedsättning, men även för de människor som finns i din närhet. Med oss som assistansanordnare står du som kund och dina assistenter i centrum och tillsammans arbetar vi fram en helhetslösning som passar dig utifrån de lagar som finns att tillämpa. Vår Omtanke har alltid som mål att göra din dag så enkel och behaglig som möjlig.

Vår Omtanke vill vara det mest seriösa assistansbolaget. Syna oss gärna. Kunder, medarbetare och myndigheter ska kunna förlita sig på att vi använder resurserna på ett riktigt sätt.
Tjänster för egna arbetsgivare?
Nej
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistans­beslut eller inte är kund hos anordnaren
Ja, vi erbjuder hjälp att ansöka om personlig assistans utan kostnad samt rådgivning.
Bli kund
Bli kund - länk till hemsida
Sök jobb som assistent
Sök jobb som assistent - länk till hemsida.
System för tidrapportering och schemaläggning
Aiai
Ej angiven information
  • översikt över hur assistansersättning fördelats genomsnittligt för kunderna
Transparens­index (0-100)
70 av 100
Källa och senaste uppdatering:
Philip Kärde, 2025-03-06 13:08:08

Uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv, förutom de som kommer från Bolagsverket. Anordnaren kan när som helst ändra sina uppgifter. Vi garanterar inte att alla uppgifterna är korrekta men vi granskar efter varje uppdatering och kontrollerar att de är rimliga.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: