Lyssna

Assistanslaget

(Vårdblomster Holding AB)
Hemsida: assistanslaget.se
Epost: info@assistanslaget.se
Telefon: 070-666 79 77
Besöksadress: Strandvägen 7A, 114 56 Stockholm

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556640-7788 med etableringsår: 2005

Kunder och assistenter
21 kunder och 160 assistenter.
Administrativ personal
tre personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägningstid
bindningstid 8 - 12 veckor, uppsägningstid 8 veckor
Kooperativ eller företag
Anordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder i
Hela Sverige
Kontor finns i följande län
Stockholms län
Assistentpool
Det finns assistentpool för vikarier.
Rekrytering

(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs)
  • Kund/medlem kan rekrytera assistenterna om han/hon vill.
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
Utbildningar
Kunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
Enbart kund/medlem bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
Garantiperson
Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
Kollektivavtal
Fremia-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
"Ja, dock beroende på sjukhusvistelsens varaktighet."
Genomsnittlig grundtimlön
160:82 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 180:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 151:11 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Assistans­omkostnader
2:00 kr/tim - 6:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
Redovisning av assistansersättning för kunden?
Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren?
Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
  • Egen jurist, personliga arbetsledare, Vi hjälper till att skräddarsy även resor.
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord
Att genom hög kvalité, flexibilitet, engagemang och kunskap leverera trygghet och livsglädje till våra kunder. Stor kompetens inom epilepsi och Lss.
Tjänster för egna arbetsgivare?
Ja, tveka inte att kontakta oss för mer information.
Bli kund
Bli kund - länk till hemsida
System för tidrapportering och schemaläggning
Aiai
Transparens­index (0-100)
83 av 100
Källa och senaste uppdatering:
Jenny Sylvén, 2025-09-19 07:57:56

Uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv, förutom de som kommer från Bolagsverket. Anordnaren kan när som helst ändra sina uppgifter. Vi garanterar inte att alla uppgifterna är korrekta men vi granskar efter varje uppdatering och kontrollerar att de är rimliga.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: