Assistanslaget

(Vårdblomster Holding AB)
Hemsida: assistanslaget.se
Epost: info@assistanslaget.se
Telefon: 070-666 79 77
Besöksadress:
Strandvägen 7A, 114 56 Stockholm
Assistanslaget är en anordnare av personlig assistans
som tar kunder i hela landet.

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
Karta
Kostnadsuppdelning av assistansersättning

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
- löne- och lönebikostnader till assistenter
- 87%
utbildningskostnader för assistenter och arbetsledare - 1%
- utbetalt till assistansomkostnader
- 1%
- arbetsmiljöinstatser och personalomkostnader
- 2%
- administrationskostnader samt vinst
- 9%
Nyckeltal från Bolagsverket
- Omsättning
- 2024: 3 196 tkr (tkr = tusen kronor)
- 2023: 17 tkr (tkr = tusen kronor)
- Vinstmarginal inrapporterad till Bolagsverket (EBIT/omsättning)
- 2024: 6,8%
- 2023: -5,9%
- Antal anställda omräknat till heltid samt andelen administrativt anställda
- 2024: 7 anställda, därav administrativa: 3 personer som är 43 %
- Rörelseresultat per kund (EBIT), enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2024: 10 333 kr
- 2023: -50 kr
- Vinst per kund, enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2024: 10 333 kr
- 2023: -50 kr
- Utdelning till aktieägare
- 2024: 0
- 2023: 0
Jämförelse av kostnadsuppdelning.
Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556640-7788 med etableringsår: 2005
- Kunder och assistenter
- 21 kunder och 160 assistenter.
- Administrativ personal
- tre personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
- Bindnings- och uppsägningstid
- bindningstid 8 - 12 veckor, uppsägningstid 8 veckor
- Kooperativ eller företag
- Anordnaren är ett företag.
- Anordnaren kan ta kunder i
- Hela Sverige
- Kontor finns i följande län
- Stockholms län
- Assistentpool
- Det finns assistentpool för vikarier.
- Rekrytering
(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs) - Kund/medlem kan rekrytera assistenterna om han/hon vill.
- Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
- Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
- Utbildningar
- Kunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
- Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
- Enbart kund/medlem bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
- Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
- Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
- Garantiperson
- Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
- Kollektivavtal
- Fremia-Kommunal
- Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
- "Ja, dock beroende på sjukhusvistelsens varaktighet."
- Genomsnittlig grundtimlön
- 160:82 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 180:- kr/tim inkl semesterlön),
minimitimlön 151:11 kr/tim
- Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
- Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
- Assistansomkostnader
-
2:00 kr/tim - 6:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
- Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
- Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
- Redovisning av assistansersättning för kunden?
- Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
- Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren?
- Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
- Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
- hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
- juridisk rådgivning
- rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
- arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
- bredvidgående för nya assistenter
- utbildningar till assistenter och arbetsledare
- handledning till assistenter
- friskvård till assistenter
- personalannonsering
- akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
Egen jurist, personliga arbetsledare, Vi hjälper till att skräddarsy även resor.
- Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord
Att genom hög kvalité, flexibilitet, engagemang och kunskap leverera trygghet och livsglädje till våra kunder. Stor kompetens inom epilepsi och Lss.
- Tjänster för egna arbetsgivare?
Ja, tveka inte att kontakta oss för mer information.
- System för tidrapportering och schemaläggning
- Aiai
- Transparensindex (0-100)
- 83 av 100
- Källa och senaste uppdatering:
- Jenny Sylvén, 2025-09-19 07:57:56