Redvisa i Norrköping AB

Hemsida: redvisa.se
Epost: thomas@redvisa.se
Telefon: 070-3712228
Besöksadress:
Finspångsvägen 179, 602 09 Norrköping
Redvisa i Norrköping AB är en anordnare av personlig assistans
som tar kunder enbart i Östergötlands län.
Karta
Nyckeltal från Bolagsverket
- Omsättning
- 2024: 17 482 tkr (tkr = tusen kronor)
- 2023: 18 517 tkr (tkr = tusen kronor)
- Vinstmarginal inrapporterad till Bolagsverket (EBIT/omsättning)
- 2024: 8,4%
- 2023: 7,1%
- Antal anställda omräknat till heltid samt andelen administrativt anställda
- 2024: 34 anställda, därav administrativa: 1 personer som är 3 %
- 2023: 36 anställda, därav administrativa: 1 personer som är 3 %
- Rörelseresultat per kund (EBIT), enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2023: 134 556 kr
- Vinst per kund, enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2023: 115 667 kr
- Utdelning till aktieägare
- 2024: 200 tkr
- 2023: 195 tkr
Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556748-5601 med etableringsår: 2008
- Kunder och assistenter
- sju kunder och 34 assistenter. (23 årsanställda assistenter)
- Administrativ personal
- en personal, en därav som behöver personlig assistans.
- Bindnings- och uppsägningstid
- bindningstid 4 veckor, uppsägningstid 4 veckor
- Kooperativ eller företag
- Anordnaren är ett företag.
- Anordnaren kan ta kunder i
- Östergötlands län
- Kontor finns i följande län
- Östergötlands län
- Assistentpool
- Det finns assistentpool för vikarier.
- Rekrytering
(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs) - Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
- Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
- Utbildningar
- Kunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
- Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
- Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
- Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
- Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
- Garantiperson
- Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
- Kollektivavtal
- Vårdföretagarna/Almega-Kommunal
- Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
- "ja."
- Timlön
- Timlön uppges ej, men lägsta lönen i kollektivavtalet Vårdföretagarna/Almega-Kommunal är 135:62 kr/tim
- Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
- Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
- Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.
- Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Anordnaren har dock inte uppgett storleken på beloppet till administration per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart.
- Assistansomkostnader
- Antal kr/tim som avsätts uppges ej
- Kunden eller assistenten får ersättning i efterhand.
- Oanvända medel för assistansomkostnader sparas inte åt kund för framtida assistansomkostnader.
- Redovisning av assistansersättning för kunden?
- Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
- Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren?
- Inget svar
- Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
- hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
- juridisk rådgivning
- rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
- arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
- bredvidgående för nya assistenter
- utbildningar till assistenter och arbetsledare
- handledning till assistenter
- friskvård till assistenter
- personalannonsering
- möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
- Vad ingår ej?
- akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag ingår ej
- ersättning till kund/medlem för el-förbrukning, vatten mm relaterat till assistenter ingår ej
- ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten ingår ej
- Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord
Utbildad personal i små arbetsgrupper där brukaren erhåller samma personal för sin personliga assistans. Vikarier finns i
respektive arbetslag vilket ger trygghet och kontinuitet för brukaren.- System för tidrapportering och schemaläggning
- Aiai
- Ej angiven information
- varken medellön eller minimilön till assistenter
- antal kr som avsätts till assistansomkostnader per timme
- översikt över hur assistansersättning fördelats genomsnittligt för kunderna
- Transparensindex (0-100)
- 63 av 100
- Källa och senaste uppdatering:
- Thomas Andersson, 2025-09-22 15:14:50