Lyssna

Redvisa i Norrköping AB

Hemsida: www.redvisa.se
Epost: thomas@redvisa.se
Telefon: 070-3712228
Besöksadress: Finspångsvägen 179, 602 09 Norrköping

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556748-5601, Etableringsår: 2008
Kunder och assistenternio kunder och 27 assistenter. (20 årsanställda assistenter)
Administrativ personalen personal, en därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägnings­tiden bindningstid 4 veckor, uppsägningstid 4 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iÖstergötlands län
Kontor finns i följande länÖstergötlands län
AssistentpoolDet finns assistentpool för vikarier.
Rekrytering
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
ArbetsledningBåde kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalVårdföretagarna/Almega-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhus­vistelse om inte försäkrings­kassan beviljat detta?"ja."
Genomsnittlig grundtimlön143:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 160:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 130:00 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budget­uppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Anordnaren har dock inte uppgett storleken på beloppet till administration per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart.
Assistans­omkostnaderAntal kr/tim som avsätts uppges ej
  • Kunden eller assistenten får ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren? Inget svar
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistansersättning använts
  • personalannonsering
Vad ingår ej?
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordUtbildad personal i små arbetsgrupper där brukaren erhåller samma personal för sin personliga assistans. Vikarier finns i
respektive arbetslag vilket ger trygghet och kontinuitet för brukaren.
Bli kundBli kund - länk till hemsida
Transparens­index (0-100)70 av 100
Källa och senaste uppdatering:Thomas Andersson, 2017-11-09

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att alla uppgifterna är korrekta.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: