Lyssna

Ekens Assistans AB

Hemsida: ekensassistans.se
Epost: info@ekensassistans.se
Telefon: 046-73 00 90
Besöksadress: Vikengatan 5, 244 65 Furulund

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556757-7431 med etableringsår: 2009

Kunder och assistenter
35 kunder och 216 assistenter.
Administrativ personal
sex personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägningstid
Uppsägningstid 4 veckor
Kooperativ eller företag
Anordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder i
Hela Sverige
Kontor finns i följande län
Skåne län
Assistentpool
Det finns assistentpool för vikarier.
Rekrytering

(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs)
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
Utbildningar
Kunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
Garantiperson
Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
Kollektivavtal
Vårdföretagarna/Almega-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
"Ja 14 dagar"
Genomsnittlig grundtimlön
148:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 166:- kr/tim inkl semesterlön)
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.
Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Anordnaren har dock inte uppgett storleken på beloppet till administration per assistanstimme.
Assistans­omkostnader
6:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
Begränsingar för sparade medel till assistans­omkostnader
Under 4 år
Redovisning av assistansersättning för kunden?
Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren?
Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
  • möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord
Huvudverksamhet är personlig assistans med en liten del avlösare/-ledsagarservice
- Vi erbjuder assistans enligt ditt beslut från Kommunen eller Försäkringskassan.
- Hos oss har du en närvarande uppdragschef som är ytterst ansvarig för din assistans och som arbetar med endast ett fåtal assistansuppdrag för att du ska få den tid och hjälp du behöver. Det gör det möjligt för oss att göra det lilla extra både för dig, dina assistenter och närstående.
- En trygg assistans som säkerställs med utbildningar, genomförandeplan, social dokumentation, avvikelserapportering och checklistor.
- Ett schema som vi tillsammans gör enligt dina önskemål där vi säkerställer din bemanning varje dag, dygnet runt året om.
- Vår jourtelefon är alltid tillgänglig för dig med svar, stöd och hjälp dygnet runt.
- Hjälp med rekryteringsprocessen. Vi anställer assistenter utifrån ditt behov och dina önskemål.
- Vi har kundansvarig som har löpande uppföljningar så att assistansen hela tiden anpassas utifrån ditt behov och dina önskemål.
-All juridik kring assistans är svår och krånglig. Du behöver inte ha kunskap om alla lagar och regler. Vi hjälper dig att ansöka om den assistans som du har rätt till och vi finns där om dina behov förändras. Om du vill är vi med på möten med kommunen och Försäkringskassan. Du vet vilka behov du har, vårt uppdrag är att förmedla dessa i såväl handlingar som ansökningar.
- Du har även möjlighet att privat köpa fler assistanstimmar från oss.
Tjänster för egna arbetsgivare?
Nej
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistans­beslut eller inte är kund hos anordnaren
Ja, våra experter hjälper till med att ansöka och överklaga och det finns inga villkor.
Bli kund
Bli kund - länk till hemsida
Sök jobb som assistent
Sök jobb som assistent - länk till hemsida.
Platsannonser på arbetsförmedlingen från Ekens Assistans AB: 4
System för tidrapportering och schemaläggning
Tidvis
Transparens­index (0-100)
73 av 100
Källa och senaste uppdatering:
Mattias Persson, 2024-10-22 14:29:53

Uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv, förutom de som kommer från Bolagsverket. Anordnaren kan när som helst ändra sina uppgifter. Vi garanterar inte att alla uppgifterna är korrekta men vi granskar efter varje uppdatering och kontrollerar att de är rimliga.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: