Saxena Omsorg AB

Hemsida: saxenaomsorg.se
Epost: info@saxenaomsorg.se
Telefon: 08-580 800 06
Besöksadress:
Infanterigatan 1, 171 59 Solna
Saxena Omsorg AB är en anordnare av personlig assistans
som tar kunder i hela landet.

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
Karta
Kostnadsuppdelning av assistansersättning

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
- löne- och lönebikostnader till assistenter
- 87%
utbildningskostnader för assistenter och arbetsledare - 3%
- utbetalt till assistansomkostnader
- 1%
- arbetsmiljöinstatser och personalomkostnader
- 2%
- administrationskostnader samt vinst
- 7%
Nyckeltal från Bolagsverket
- Omsättning
- 2024: 37 934 tkr (tkr = tusen kronor)
- 2023: 48 994 tkr (tkr = tusen kronor)
- Vinstmarginal inrapporterad till Bolagsverket (EBIT/omsättning)
- 2024: 6,1%
- 2023: 4,7%
- Antal anställda omräknat till heltid samt andelen administrativt anställda
- 2024: 62 anställda, därav administrativa: 2 personer som är 3 %
- 2023: 75 anställda, därav administrativa: 2 personer som är 3 %
- Rörelseresultat per kund (EBIT), enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2024: 109 889 kr
- 2023: 76 167 kr
- Vinst per kund, enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2024: 100 444 kr
- 2023: 53 233 kr
- Utdelning till aktieägare
- 2024: 0
- 2023: 500 tkr
Jämförelse av kostnadsuppdelning.
Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556796-6923 med etableringsår: 2009
- Kunder och assistenter
- 18 kunder och 70 assistenter. (50 årsanställda assistenter)
- Administrativ personal
- två personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
- Bindnings- och uppsägningstid
- bindningstid 4 veckor, uppsägningstid 4 veckor
- Kooperativ eller företag
- Anordnaren är ett företag.
- Anordnaren kan ta kunder i
- Hela Sverige
- Kontor finns i följande län
- Stockholms län
- Assistentpool
- Det finns assistentpool för vikarier.
- Rekrytering
(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs) - Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
- Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
- Utbildningar
- Kunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
- Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
- Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
- Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
- Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
- Garantiperson
- Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
- Kollektivavtal
- Vårdföretagarna/Almega-Kommunal
- Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
- "nej"
- Genomsnittlig grundtimlön
- 155:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 174:- kr/tim inkl semesterlön),
minimitimlön 150:00 kr/tim
- Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
- Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
- Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.
- Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 27:41 kr/tim - 31:70 kr/tim (per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart).
- Assistansomkostnader
-
3:43 kr/tim - 6:85 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
- Kunden eller assistenten får ersättning i efterhand.
- Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
- Begränsingar för sparade medel till assistansomkostnader
Assistansomkostnader följer inte vid byte av anordnare
- Redovisning av assistansersättning för kunden?
- Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
- Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren?
- Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
- Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
- hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
- juridisk rådgivning
- rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
- arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
- bredvidgående för nya assistenter
- utbildningar till assistenter och arbetsledare
- handledning till assistenter
- friskvård till assistenter
- personalannonsering
- akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
- möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
- Vad ingår ej?
- ersättning till kund/medlem för el-förbrukning, vatten mm relaterat till assistenter ingår ej
- Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord
Det som gör oss speciella är den familjära stämmningen inom företaget. Att ingen kund valt att lämna oss sedan starten är ett tecken på detta.
Nöjda kunder och Assistenter är vårt motto!!!- Tjänster för egna arbetsgivare?
JA
- Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistansbeslut eller inte är kund hos anordnaren
Juridisk rådgivning, råd och stöd
- Anordnaren är IfA Supporter eller IfA-godkänd

- System för tidrapportering och schemaläggning
- Aiai
- Transparensindex (0-100)
- 77 av 100
- Källa och senaste uppdatering:
- Kiriakos Michailidis, 2024-10-24 12:19:09