Lyssna

7H Assistans

Hemsida: www.7hassistans.se
Epost: info@7hassistans.se
Telefon: 033-48 03 40
Besöksadress: Moldegatan 9, 504 32 Borås

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556539-2155, Etableringsår: 1995
Kunder och assistenter43 kunder och 350 assistenter. (160 årsanställda assistenter)
Administrativ personalsju personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägningstiden bindningstid 4 veckor, uppsägningstid 4 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag. Anordnaren verkar utan vinstintresse eller är SVB-bolag.
Anordnaren kan ta kunder iVästra Götalands län, Hallands län, Jönköpings län
Kontor finns i följande länVästra Götalands län
Rekrytering
  • Anordnaren rekrytera assistenterna.
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
UtbildningarKunden bestämmer vilka utbildningar assistenter ska få.
ArbetsledningAnordnaren bestämmer assistenternas arbetsuppgifter
KollektivavtalVårdföretagarna/Almega-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?"ja"
Genomsnittlig grundtimlön130:50 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 146:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 120:50 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 17:46 kr/tim - 32:01 kr/tim (per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart).
AssistansomkostnaderAntal kr/tim som avsätts uppges ej
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren? Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistansersättning använts
  • personalannonsering
  • Taktil massage, yoga, andningsträning, samtalsterapi, subventionerad frisör
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordVi tillhandahåller Personlig Assistans med brukaren i centrum.
SHS drivs utan vinstintresse från externa intressenter och eventuellt överskott används för brukarnas bästa. Vi har ett friskvårdscenter och hyr ut lägenheter till assistansberättigade. Vi bedriver även daglig verksamhet och korttidsvistelse i form av läger.
Tjänster för egna arbetsgivare?Ja, enligt överenskommelse
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistansbeslut eller inte är kund hos anordnaren Ja, hjälp med ansökningar och överklaganden.
Bli kundBli kund - länk till hemsida
Sök jobb som assistentSök jobb som assistent - länk till hemsida. Platsannonser på arbetsförmedlingen från 7H Assistans: 1
Transparensindex (0-100)70 av 100
Källa och senaste uppdatering:Janne Jacklin, 2015-12-01

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att uppgifterna är korrekta. Anordnaren har tillstånd hos Inspektionen för vård och omsorg, IVO.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: