7H Personlig Assistans

Hemsida: 7hpersonligassistans.se
Epost: info@7hassistans.se
Telefon: 033-48 03 40
Besöksadress:
Moldegatan 9, 504 32 Borås
7H Personlig Assistans är en anordnare av personlig assistans
som tar kunder enbart i Västra Götalands län.

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
Karta
Kostnadsuppdelning av assistansersättning

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
- löne- och lönebikostnader till assistenter
- 85%
utbildningskostnader för assistenter och arbetsledare - 1%
- utbetalt till assistansomkostnader
- 2%
- arbetsmiljöinstatser och personalomkostnader
- 1%
- administrationskostnader
- 11%
- vinst
0%Nyckeltal från Bolagsverket
- Omsättning
- 2024: 81 705 tkr (tkr = tusen kronor)
- 2023: 88 654 tkr (tkr = tusen kronor)
- Vinstmarginal inrapporterad till Bolagsverket (EBIT/omsättning)
- 2024: -0,4%
- 2023: 0,8%
- Antal anställda omräknat till heltid samt andelen administrativt anställda
- 2024: 117 anställda, därav administrativa: 6,5 personer som är 5 %
- 2023: 132 anställda, därav administrativa: 6,5 personer som är 5 %
- Rörelseresultat per kund (EBIT), enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2024: -17 425 kr
- Vinst per kund, enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2024: -34 775 kr
- Utdelning till aktieägare
- 2024: 0
- 2023: 0
Jämförelse av kostnadsuppdelning.
Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556539-2155 med etableringsår: 1996
- Kunder och assistenter
- 33 kunder och 258 assistenter. (105 årsanställda assistenter)
- Administrativ personal
- 6,5 personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
- Bindnings- och uppsägningstid
- bindningstid 12 veckor, uppsägningstid 12 veckor
- Kooperativ eller företag
- Anordnaren är ett företag. Anordnaren verkar utan vinstintresse eller är SVB-bolag.
- Anordnaren kan ta kunder i
- Västra Götalands län
- Kontor finns i följande län
- Västra Götalands län
- Rekrytering
(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs) - Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
- Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
- Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
- Utbildningar
- Kunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
- Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
- Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
- Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
- Anordnaren gör arbetsscheman.
- Garantiperson
- Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
- Kollektivavtal
- Vårdföretagarna/Almega-Kommunal
- Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
- "Nej, men undantag kan finnas."
- Genomsnittlig grundtimlön
- 155:50 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 174:- kr/tim inkl semesterlön),
minimitimlön 135:00 kr/tim
- Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
- Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.
- Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 30:83 kr/tim - 41:11 kr/tim (per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart).
- Assistansomkostnader
-
3:00 kr/tim - 6:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
- Kunden eller assistenten får ersättning i efterhand.
- Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader och användas för utgifter i assistansen efter ett byte av anordnare.
- Begränsingar för sparade medel till assistansomkostnader
Assistansomkostnaderna för våra kunder varierar och därför är vi flexibla. Omkostnaderna för varje enskild kund tillgodoses.
- Redovisning av assistansersättning för kunden?
- Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
- Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren?
- Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
- Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
- hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
- juridisk rådgivning
- rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
- bredvidgående för nya assistenter
- utbildningar till assistenter och arbetsledare
- handledning till assistenter
- friskvård till assistenter
- personalannonsering
- möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
- ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten
Taktil massage, tillgång till sinnesrum och aktiviteter på Aktivitetshuset Kamgarn i Borås. Utbildning i Hjärt-Lungräddning samt Första Hjälpen. Ersättning till kund utgår med 15% för assistentrum vid väntetid på natten.
- Vad ingår ej?
- arbetsledar- och vidareutbildning för kunden ingår ej
- akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag ingår ej
- ersättning till kund/medlem för el-förbrukning, vatten mm relaterat till assistenter ingår ej
- Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord
Vi tillhandahåller Personlig Assistans med dig som kund i centrum. 7H Personlig Assistans drivs utan vinstintresse från externa intressenter och eventuellt överskott används för kundens bästa.
7H Personlig Assistans ingår i en ekonomisk förening som ägs av medlemmarna.
Vi arbetar efter våra ledord: Engagemang- Som gör skillnad, Kunskap- Som ger trygghet, Omtanke- Som berör och Möjlighet- Till självständighet.
Vi erbjuder taktil massage samt bedriver daglig verksamhet på Aktivitetshuset Kamgarn där ni som kunder kan besöka våra sinnesrum och vårt Café Hjärtligt.
Vi finns för dig! Antingen har du beviljad personlig assistans eller så står du inför att göra en ansökan.
Med oss som assistanssamordnare lägger vi stor vikt vid självbestämmande, integritet, trygghet, kontinuitet och flexibilitet. Vi möter dig med empati, nyfikenhet, glädje och professionalitet.
För oss är det viktigt att anställa assistenter utifrån ditt behov och dina önskemål för att skapa livskvalitet
för just dig. Vi ansvarar för hela processen för att du ska känna trygghet och få en enklare vardag.- Tjänster för egna arbetsgivare?
Ja, vi erbjuder tjänster för egna arbetsgivare.
- Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistansbeslut eller inte är kund hos anordnaren
Ja, vi hjälper till med ansökningar och överklaganden.
- System för tidrapportering och schemaläggning
- Tidvis
- Transparensindex (0-100)
- 87 av 100
- Källa och senaste uppdatering:
- Maria Hell, 2025-02-07 15:02:38