Bibbis Assistans AB

Hemsida: bibbisassistans2.se
Epost: info@bibbisassistans.se
Telefon: 08 6028805
Besöksadress:
Skebokvarnsvägen 340, 124 50 Bandhagen
Bibbis Assistans AB är en anordnare av personlig assistans
som tar kunder enbart i Stockholms län.

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
Karta
Kostnadsuppdelning av assistansersättning

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
- löne- och lönebikostnader till assistenter
- 80%
utbildningskostnader för assistenter och arbetsledare - 2%
- utbetalt till assistansomkostnader
- 10%
- arbetsmiljöinstatser och personalomkostnader
- 4%
- administrationskostnader
- 4%
- vinst
0%Nyckeltal från Bolagsverket
- Omsättning
- 2024: 27 083 tkr (tkr = tusen kronor)
- 2023: 1 655 tkr (tkr = tusen kronor)
- Vinstmarginal inrapporterad till Bolagsverket (EBIT/omsättning)
- 2024: 3,0%
- 2023: 1,0%
- Antal anställda omräknat till heltid samt andelen administrativt anställda
- 2024: 89 anställda, därav administrativa: 5 personer som är 6 %
- Utdelning till aktieägare
- 2024: 300 tkr
- 2023: 0
Jämförelse av kostnadsuppdelning.
Aktiebolag enligt organisationsnumret: 559373-7397 med etableringsår: 2022
- Kunder och assistenter
- 11 kunder och 67 assistenter. (40 årsanställda assistenter)
- Administrativ personal
- fem personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
- Bindnings- och uppsägningstid
- bindningstid 0 veckor, uppsägningstid 12 veckor
- Kooperativ eller företag
- Anordnaren är ett företag.
- Anordnaren kan ta kunder i
- Stockholms län
- Kontor finns i följande län
- Stockholms län
- Rekrytering
(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs) - Kund/medlem kan rekrytera assistenterna om han/hon vill.
- Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
- Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
- Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
- Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
- Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
- Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
- Garantiperson
- Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
- Kollektivavtal
- SKR/Sobona: HÖK och PAN avtal med Kommunal
- Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
- "Nej"
- Genomsnittlig grundtimlön
- 150:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 168:- kr/tim inkl semesterlön),
minimitimlön 130:00 kr/tim
- Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
- Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.
- Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Anordnaren har dock inte uppgett storleken på beloppet till administration per assistanstimme.
- Assistansomkostnader
-
4:00 kr/tim - 12:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
- Kunden eller assistenten får ersättning i efterhand.
- Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
- Begränsingar för sparade medel till assistansomkostnader
Nej, inga begränsningar.
- Redovisning av assistansersättning för kunden?
- Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
- Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren?
- Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
- Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
- hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
- juridisk rådgivning
- rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
- bredvidgående för nya assistenter
- utbildningar till assistenter och arbetsledare
- handledning till assistenter
- friskvård till assistenter
- personalannonsering
- möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
- ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten
- Vad ingår ej?
- akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag ingår ej
- ersättning till kund/medlem för el-förbrukning, vatten mm relaterat till assistenter ingår ej
- Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord
Vi är ett assistansbolag med fokus på individanpassad och kvalitativ personlig assistans. Vår styrka ligger i vår lyhördhet och nära samarbete med våra kunder och deras anhöriga. Vi strävar efter att skapa trygghet genom stabil personal, engagerade assistenter och en tydlig kommunikation. Med lång erfarenhet och gedigen kunskap inom personlig assistans, säkerställer vi att våra kunder får den hjälp och det stöd de behöver för att leva ett självständigt och meningsfullt liv.
- Tjänster för egna arbetsgivare?
Nej
- Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistansbeslut eller inte är kund hos anordnaren
Ja. Vi har stöttat personer och deras anhöriga, som senare blivit kunder hos oss, att ansöka om assistansersättning hos Försäkringskassan. Vi har även stöttat där utfallet inte blivit beviljat.
- System för tidrapportering och schemaläggning
- Fast
- Transparensindex (0-100)
- 87 av 100
- Källa och senaste uppdatering:
- Maria Shakari, 2025-01-29 10:05:03