Lyssna

Mellanhanden AB

Hemsida: mellanhanden.se
Epost: micke@mellanhanden.se
Telefon: 0480-567 78
Besöksadress: Nobelgatan 4, 392 39 Kalmar

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556780-8166 med etableringsår: 2009

Kunder och assistenter
okänt antal kunder och 100 assistenter.
Administrativ personal
tre personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägningstid
Uppsägningstid 8 veckor
Kooperativ eller företag
Anordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder i
Blekinge län, Kalmar län, Kronobergs län, Jönköpings län
Kontor finns i följande län
Kalmar län
Assistentpool
Det finns assistentpool för vikarier.
Rekrytering

(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs)
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
Garantiperson
Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
Kollektivavtal
Fremia-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
"Ja, under 14 dagar."
Genomsnittlig grundtimlön
140:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 157:- kr/tim inkl semesterlön)
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.
Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 22:00 kr/tim (per assistanstimme).
Assistans­omkostnader
6:85 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader sparas inte åt kund för framtida assistansomkostnader.
Redovisning av assistansersättning för kunden?
Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren?
Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
  • Samtliga personalmöten leds av autismpedagog och utbildad handledare. Erfarenhetsutbyte mellan olika personalgrupper erbjuds.
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord
Vi är specialiserade på neuropsykiatriska/kognitiva funktionsnedsättningar och psykisk ohälsa. Vi vill vara geografiskt nära för att kunna hålla en hög kvalité. Handledning och utbildning är av största vikt.
Vi har tillstånd från Socialstyrelsen.
Tjänster för egna arbetsgivare?
Nej
Bli kund
Bli kund - länk till hemsida
Sök jobb som assistent
Sök jobb som assistent - länk till hemsida.
System för tidrapportering och schemaläggning
RiktaTid
Transparens­index (0-100)
60 av 100
Källa och senaste uppdatering:
Mikael Tigerström, 2024-01-15 00:00:00

Uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv, förutom de som kommer från Bolagsverket. Anordnaren kan när som helst ändra sina uppgifter. Vi garanterar inte att alla uppgifterna är korrekta men vi granskar efter varje uppdatering och kontrollerar att de är rimliga.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: