LaVita Assistans AB

Hemsida: lavita.nu
Epost: info@lavita.nu
Telefon: 08-580 211 90
Besöksadresser : Riddarplatsen 36, 7 tr, 177 30 Järfälla. Radiatorvägen 17, 702 27 Örebro.
visa flera adresser..
Murmansgatan, 212 25 Malmö.LaVita Assistans AB är en anordnare av personlig assistans
som tar kunder i hela landet.

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
Karta
Kostnadsuppdelning av assistansersättning

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
- löne- och lönebikostnader till assistenter
- 85%
utbildningskostnader för assistenter och arbetsledare - 1%
- utbetalt till assistansomkostnader
- 2%
- arbetsmiljöinstatser och personalomkostnader
- 1%
- administrationskostnader
- 10%
- vinst
1%Nyckeltal från Bolagsverket
- Omsättning
- 2024: 99 520 tkr (tkr = tusen kronor)
- 2023: 166 532 tkr (tkr = tusen kronor)
- Vinstmarginal inrapporterad till Bolagsverket (EBIT/omsättning)
- 2024: -0,5%
- 2023: 10,9%
- Antal anställda omräknat till heltid samt andelen administrativt anställda
- 2024: 148 anställda, därav administrativa: 8 personer som är 5 %
- 2023: 236 anställda, därav administrativa: 8 personer som är 3 %
- Rörelseresultat per kund (EBIT), enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2023: 167 480 kr
- Vinst per kund, enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2023: 157 940 kr
- Utdelning till aktieägare
- 2024: 0
- 2023: 0
Jämförelse av kostnadsuppdelning.
Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556696-1669 med etableringsår: 2006
- Kunder och assistenter
- 100 kunder och 450 assistenter. (250 årsanställda assistenter)
- Administrativ personal
- åtta personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
- Bindnings- och uppsägningstid
- bindningstid 0 veckor, uppsägningstid 4-20 veckor
- Kooperativ eller företag
- Anordnaren är ett företag.
- Anordnaren kan ta kunder i
- Hela Sverige
- Kontor finns i följande län
- Örebro län, Skåne län, Stockholms län
- Assistentpool
- Det finns assistentpool för vikarier.
- Rekrytering
(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs) - Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
- Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
- Utbildningar
- Kunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
- Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
- Kund/medlem eller av kund/medlem utsedd person bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
- Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
- Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
- Garantiperson
- Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
- Kollektivavtal
- Fremia-Kommunal
- Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
- "Ja om kund lägger en buffert för detta"
- Genomsnittlig grundtimlön
- 140:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 157:- kr/tim inkl semesterlön),
minimitimlön 120:31 kr/tim
- Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
- Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
- Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.
- Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 23:98 kr/tim - 47:96 kr/tim (per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart).
- Assistansomkostnader
-
5:00 kr/tim - 20:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
- Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
- Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
- Redovisning av assistansersättning för kunden?
- Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
- Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren?
- Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
- Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
- hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
- juridisk rådgivning
- rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
- arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
- bredvidgående för nya assistenter
- utbildningar till assistenter och arbetsledare
- handledning till assistenter
- friskvård till assistenter
- personalannonsering
- akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
I avgiften ingår skötsel av alla administrativa arbetsuppgifter i din assistans. Allt sker i nära samråd med dig. Du avgör vilka tjänster du vill utnyttja och på vilket sätt de ska utföras.
- Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord
Vi ger dig:
-Delaktighet & lyhördhet
-Valmöjligheter
-Kvalitet & trygghet
-Insyn
-Ett företag där allt är möjligt- Redaktions anm:
- OBS! Företaget har fått tillståndet återkallat men inhibition har beviljats den 16 januari 2025
- Tjänster för egna arbetsgivare?
Ja, mer info på hemsidan www.lavita.nu
- System för tidrapportering och schemaläggning
- Aiai
- Transparensindex (0-100)
- 80 av 100
- Källa och senaste uppdatering:
- Robert Metz, 2023-02-02 00:00:00