Lyssna

Ny Kraft assistans Anna & Annika AB

Hemsida: www.nykraftassistans.se
Epost: badenfelt@telia.com
Telefon: 0725 434402 eller 0727 299670
Besöksadress: Peter Åbergsv. 1, 311 42 Falkenberg

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556895-7400, Etableringsår: 2011
Kunder och assistenter35 kunder och 250 assistenter. (160 årsanställda assistenter)
Administrativ personalfem personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägningstiden bindningstid 8 veckor, uppsägningstid 8 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iVästra Götalands län, Hallands län, Hela Sverige
Kontor finns i följande länHallands län
Rekrytering
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
ArbetsledningBåde kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter
KollektivavtalKFO-Kommunal Arbetsgivarföreningen KFO - vi stöttar arbetsgivare inom PA
Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?"JA, vi har månadsanställningar"
Genomsnittlig grundtimlön130:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 146:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 112:00 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 20:37 kr/tim - 29:10 kr/tim (per assistanstimme).
Assistansomkostnader 2:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
Begränsingar för sparade medel till assistansomkostnaderPengarna följer avräkningsperioderna. I omkostnadspengen igår inte utbildning, handledning mm det ligger i en annan post. Ej heller förbrukningsvaror, dessa står företaget för. Typ handskar, toapapper, tvål, torky mm
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren? Inget svar
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistansersättning använts
  • personalannonsering
  • I företaget har vi 5 arbetsledare anställda på plats, dessa är lätta att nå. De sköter om kunden vill eller med kunden all rekrytering. Både var det gäller långsiktiga och akuta behov. Arbetsledarena håller i personalmöten en gång varje månad och sköter allt kring personal, om inte brukaren vill göra vissa delar själv. Vidare har företaget inga jurister men ägarna är väl insatta i Lss lagen och hjälper ofta och gärna till med överklagan och ansökan. Vi har valt att inte ha någon pool av vikarier då vårt koncept är att kunden ska känna sin personal väl och att det ska vara minsta möjliga antal som jobbar. Så vikarier är knutna till kunden/kunderna. Vi arbetar nära och bistår på plats med all administration.
Vad ingår ej?
  • juridisk rådgivning
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordPersonlig, personlig assistans.
Vi individanpassar assistansen, varför ett formulär är svårt att fylla i generellt, vi har olika lösningar hos varje kund. Vi har en mycket väl fungerande administration. Vi har mycket låg personalomsättning och strävar efter att kunden ska ha så lite assistenter kring sig som möjligt, där av ingen pool. Vi har en servicegrupp som åker runt och dubblar på de ställen som behöver dubbelbemanning. Vi har mycket goda arbetsvillkor och månadsanställer personal. Detta skapar trygga anställningar och med det högre kvallitet i assistansen. Vi har täta dialoger och träffar kunder och personal ofta, och dörren till kontoret står alltid öppen under kontorstid.
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistansbeslut eller inte är kund hos anordnaren Vi informerar, lägger upp en plan om hur det kan se ut. Hjälper till att ansöka.
Bli kundBli kund - länk till hemsida
Transparensindex (0-100)80 av 100
Källa och senaste uppdatering:Anna Badenfelt, 2017-10-06

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att uppgifterna är korrekta. Anordnaren har tillstånd hos Inspektionen för vård och omsorg, IVO.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: