Lyssna

A-Assistans Leimir AB

Hemsida: a-assistans.se
Epost: info@a-assistans.se
Telefon: 0650 - 54 15 51
Besöksadresser : Kastellvägen 2C, 824 55 Hudiksvall. Norra Kyrkogatan 4, 652 24 Karlstad. visa flera..

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556637-8963, Etableringsår: 1994
Kunder och assistenter95 kunder och 600 assistenter.
Administrativ personal18 personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägnings­tiden bindningstid 0 veckor, uppsägningstid 12 veckor
Läs standardavtal mellan anordnare och kund
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag. Anordnaren verkar utan vinstintresse eller är SVB-bolag.
Anordnaren kan ta kunder iHela Sverige
Kontor finns i följande länGävleborgs län
AssistentpoolDet finns assistentpool för vikarier.
Rekrytering

(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs)
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
UtbildningarKunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..Kund/medlem eller av kund/medlem utsedd person bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
Hur läggs arbetsscheman för assistenter?Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalFremia-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhus­vistelse om inte försäkrings­kassan beviljat detta?"Ja"
Genomsnittlig grundtimlön152:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 170:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 133:25 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budget­uppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 26:61 kr/tim (per assistanstimme).
Assistans­omkostnader 3:33 kr/tim - 9:98 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader sparas inte åt kund för framtida assistansomkostnader.
Redovisning av assistansersättning för kunden? Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren? Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • personalannonsering
  • möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
  • ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten
  • Akuttelefon som är bemannad dygnet runt. Bolagsjurist.
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordMed 30 års erfarenhet erbjuder vi personlig assistans i hela Sverige, och vårt fokus är att du ska känna dig trygg och nöjd med din assistans.

Vi vet hur viktigt det är att du har assistenter som inte bara förstår dina behov utan också trivs med sitt arbete. Därför ser vi till att både du och dina assistenter har de bästa förutsättningarna för ett välfungerande samarbete.

Om du är egen arbetsgivare kan vi hjälpa dig med allt administrativt arbete, så att du kan fokusera på det som verkligen betyder något – ditt välbefinnande. Dessutom erbjuder vi kort uppsägningstid för att du alltid ska känna dig fri att göra det val som passar dig bäst.

Vi finns här för dig dygnet runt, med en akuttelefon som är bemannad 24 timmar om dygnet, varje dag i veckan.

Vi är ett familjeägt företag som drivs med hjärta, kompetens och engagemang, och vi har över tre decenniers erfarenhet inom personlig assistans. Vi ser fram emot att få vara en del av din vardag och göra skillnad för dig och din familj.
Tjänster för egna arbetsgivare?Vi hjälper även dig som är egen företagare med bokföring och annan administration till en låg kostnad.
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistans­beslut eller inte är kund hos anordnaren Vår jurist hjälper till med ansökan och överklagan till Kommun och Försäkringskassan.
Bli kundBli kund - länk till hemsida
Sök jobb som assistent

Platsannonser på arbetsförmedlingen från A-Assistans Leimir AB: 17

Sök jobb som assistent - länk till hemsida.
Arbetsförmedlingen:
System för tidrapportering och schemaläggningPrimass
Transparens­index (0-100)93 av 100
Källa och senaste uppdatering:Mira Jonsson, 2024-11-05 10:24:09

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att alla uppgifterna är korrekta.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: