Lyssna

Futura Assistans AB

Hemsida: www.futura-assistans.se
Epost: futura.ab@telia.com
Telefon: 0155-226085 eller 070-5846715
Besöksadress: Svärta Rosenhill, 611 93 Nyköping

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556659-0567, Etableringsår: 2004
Kunder och assistenter27 kunder och 105 assistenter.
Administrativ personaltvå personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägningstiden bindningstid 12 veckor, uppsägningstid 12 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iHela Sverige
Kontor finns i följande länSödermanlands län
Rekrytering
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
UtbildningarKunden bestämmer vilka utbildningar assistenter ska få.
ArbetsledningKund/medlem eller av kund/medlem utsedd person bestämmer assistenternas arbetsuppgifter
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalKFS-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?"Förhandlingsbart"
Genomsnittlig grundtimlön127:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 142:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 115:00 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 27:00 kr/tim (per assistanstimme).
Assistansomkostnader 253:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden eller assistenten får ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader och användas för utgifter i assistansen efter ett byte av anordnare.
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren? Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistansersättning använts
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
Tjänster för egna arbetsgivare?Nej
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistansbeslut eller inte är kund hos anordnaren Rådgivning och stöd vid ansökan av assistansersättning.
Bli kundBli kund - länk till hemsida
Transparensindex (0-100)67 av 100
Källa och senaste uppdatering:Ove Wrang, VD, 2014-10-01

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att uppgifterna är korrekta. Anordnaren har tillstånd hos Inspektionen för vård och omsorg, IVO.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: