Assistansteamet i Sverige AB

Hemsida: assistansteamet.se
Epost: info@assistansteamet.se
Telefon: 010-228 10 40
Besöksadress:
Norgegatan 2, 164 32 Kista
Assistansteamet i Sverige AB är en anordnare av personlig assistans

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
Karta
Kostnadsuppdelning av assistansersättning

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
- löne- och lönebikostnader till assistenter
- 87%
utbildningskostnader för assistenter och arbetsledare - 1%
- utbetalt till assistansomkostnader
- 3%
- arbetsmiljöinstatser och personalomkostnader
- 00%
- administrationskostnader samt vinst
- 9%
Nyckeltal från Bolagsverket
- Omsättning
- 2024: 98 801 tkr (tkr = tusen kronor)
- 2023: 94 334 tkr (tkr = tusen kronor)
- Vinstmarginal inrapporterad till Bolagsverket (EBIT/omsättning)
- 2024: 3,3%
- 2023: -0,3%
- Antal anställda omräknat till heltid samt andelen administrativt anställda
- 2023: 125 anställda, därav administrativa: 8 personer som är 6 %
- Utdelning till aktieägare
- 2024: 0
- 2023: 0
Jämförelse av kostnadsuppdelning.
Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556997-2937 med etableringsår: 2021
- Kunder och assistenter
- 50 kunder och 250 assistenter. (172 årsanställda assistenter)
- Administrativ personal
- åtta personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
- Bindnings- och uppsägningstid
- bindningstid 4 veckor, uppsägningstid 4 veckor
- Kooperativ eller företag
- Anordnaren är ett företag.
- Kontor finns i följande län
- Stockholms län
- Assistentpool
- Det finns assistentpool för vikarier.
- Rekrytering
(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs) - Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
- Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
- Utbildningar
- Kunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
- Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
- Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
- Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
- Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
- Garantiperson
- Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
- Kollektivavtal
- Vårdföretagarna/Almega-Kommunal
- Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
- "Ja"
- Genomsnittlig grundtimlön
- 152:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 170:- kr/tim inkl semesterlön),
minimitimlön 129:00 kr/tim
- Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
- Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
- Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.
- Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Anordnaren har dock inte uppgett storleken på beloppet till administration per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart.
- Assistansomkostnader
-
5:00 kr/tim - 17:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
- Kunden eller assistenten får ersättning i efterhand.
- Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
- Redovisning av assistansersättning för kunden?
- Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
- Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren?
- Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
- Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
- hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
- juridisk rådgivning
- rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
- arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
- bredvidgående för nya assistenter
- utbildningar till assistenter och arbetsledare
- handledning till assistenter
- friskvård till assistenter
- personalannonsering
- akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
- möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
- ersättning till kund/medlem för el-förbrukning, vatten mm relaterat till assistenter
- ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten
- Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord
Flexibilitet- Det viktigaste ledordet i vår verksamhet – du som kund bestämmer hur du vill utforma din assistans. Vi lyssnar på dina önskemål!
Trygghet- Grundpelaren när du väljer att anlita oss som din assistansanordnare är att du får en assistans som du kan känna dig trygg med i alla lägen.
Pålitlighet- Vi förstår vikten av personlig kontakt och med vår gedigna erfarenhet blir vi en pålitlig partner i alla delar som rör din personliga assistans.- Tjänster för egna arbetsgivare?
Nej
- Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistansbeslut eller inte är kund hos anordnaren
Ja, vi erbjuder stöd/hjälp att ansöka om assistansersättning samt rådgivning utan kostnad.
- Anordnaren är IfA Supporter eller IfA-godkänd

- System för tidrapportering och schemaläggning
- Aiai
- Transparensindex (0-100)
- 80 av 100
- Källa och senaste uppdatering:
- Alex Nohe Gebo, 2025-01-24 15:34:52