Lyssna

Personstöd Mälardalen AB

Hemsida: personstod.se
Epost: info@personstod.se
Telefon: 021-475 72 00
Besöksadress: Hörntorpsvägen 2, 724 71 Västerås

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556617-2069, Etableringsår: 2002
Kunder och assistenter29 kunder och 140 assistenter.
Administrativ personaltre personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägnings­tiden bindningstid 12 veckor, uppsägningstid 12 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iVästmanlands län
Kontor finns i följande länVästmanlands län
AssistentpoolDet finns assistentpool för vikarier.
Rekrytering
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
UtbildningarKunden bestämmer vilka utbildningar assistenter ska få.
ArbetsledningBåde kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalVårdföretagarna/Almega-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhus­vistelse om inte försäkrings­kassan beviljat detta?"ja"
Genomsnittlig grundtimlön124:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 139:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 118:59 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budget­uppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Anordnaren har dock inte uppgett storleken på beloppet till administration per assistanstimme.
Assistans­omkostnader 3:00 kr/tim - 5:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren? Inget svar
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistansersättning använts
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
  • Möjlighet till träning i varmvattensbassäng, gemensamma aktiviteter såsom utflykter, pyssel och boule. Föreläsningar. Internutbildningar.
Vad ingår ej?
  • juridisk rådgivning
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordVi arbetar efter individens förutsättningar och önskemål.
Vi kan ge helhetslösningar då vi har egen nattpatrull, hemtjänst och hushållsnära tjänster inom företaget.
Tjänster för egna arbetsgivare?Ja.
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistans­beslut eller inte är kund hos anordnaren Möjlighet att delta på våra tisdags aktiviteter. För aktuellt program se
www.personstod.se/aktuellt
Bli kundBli kund - länk till hemsida
Sök jobb som assistentSök jobb som assistent - länk till hemsida.
Transparens­index (0-100)70 av 100
Källa och senaste uppdatering:Atia Qadeer, enhetschef, 2014-02-24

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att alla uppgifterna är korrekta.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: