Human Touch AB

Hemsida: humantouch.nu
Epost: info@humantouch.nu
Telefon: 0455-21180
Besöksadress:
Norra Smedjegatan 4, 371 12 Karlskrona
Human Touch AB är en anordnare av personlig assistans
som tar kunder i hela landet.

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
Karta
Kostnadsuppdelning av assistansersättning

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
- löne- och lönebikostnader till assistenter
- 84%
utbildningskostnader för assistenter och arbetsledare - 3%
- utbetalt till assistansomkostnader
- 4%
- arbetsmiljöinstatser och personalomkostnader
- 2%
- administrationskostnader samt vinst
- 7%
Nyckeltal från Bolagsverket
- Omsättning
- 2024: 21 572 tkr (tkr = tusen kronor)
- 2023: 16 577 tkr (tkr = tusen kronor)
- Vinstmarginal inrapporterad till Bolagsverket (EBIT/omsättning)
- 2024: 1,6%
- 2023: -1,5%
- Antal anställda omräknat till heltid samt andelen administrativt anställda
- 2024: 32 anställda, därav administrativa: 2,75 personer som är 6 %
- 2023: 25 anställda, därav administrativa: 2,75 personer som är 8 %
- Rörelseresultat per kund (EBIT), enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2024: 14 133 kr
- 2023: -14 455 kr
- Vinst per kund, enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2024: 28 800 kr
- 2023: 4 273 kr
- Utdelning till aktieägare
- 2024: 0
- 2023: 0
Jämförelse av kostnadsuppdelning.
Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556855-8570 med etableringsår: 1998
- Kunder och assistenter
- 15 kunder och 75 assistenter. (70 årsanställda assistenter)
- Administrativ personal
- 2,75 personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
- Bindnings- och uppsägningstid
- bindningstid 4 veckor, uppsägningstid 8 veckor
- Kooperativ eller företag
- Anordnaren är ett företag.
- Anordnaren kan ta kunder i
- Hela Sverige
- Kontor finns i följande län
- Blekinge län
- Rekrytering
(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs) - Kund/medlem kan rekrytera assistenterna om han/hon vill.
- Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
- Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
- Utbildningar
- Kunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
- Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
- Kund/medlem eller av kund/medlem utsedd person bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
- Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
- Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
- Garantiperson
- Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
- Kollektivavtal
- Vårdföretagarna/Almega-Kommunal
- Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
- "ja i en månads tid"
- Genomsnittlig grundtimlön
- 146:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 164:- kr/tim inkl semesterlön),
minimitimlön 130:00 kr/tim
- Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
- Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
- Assistansomkostnader
-
4:00 kr/tim - 8:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
- Kunden får pengar i förskott varje månad till handkassa eller till bankkonto som kund disponerar.
- Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
- Redovisning av assistansersättning för kunden?
- Inget svar
- Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren?
- Inget svar
- Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
- hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
- juridisk rådgivning
- rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
- arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
- bredvidgående för nya assistenter
- utbildningar till assistenter och arbetsledare
- handledning till assistenter
- friskvård till assistenter
- personalannonsering
- möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
- ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten
Ett enormt hjälpsamt och lösningsfokuserat Administrativt Team
- Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord
Kvalitativ assistans med valmöjligheter anpassade efter kundens behov.
Litet & familjärt företag som bryr sig.- Tjänster för egna arbetsgivare?
Nej
- Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistansbeslut eller inte är kund hos anordnaren
Ja vi är ett aktivt bolag som hjälper till så gott vi kan :-))
- System för tidrapportering och schemaläggning
- RiktaTid
- Transparensindex (0-100)
- 73 av 100
- Källa och senaste uppdatering:
- Käte Håkansson, 2024-09-25 13:47:11