Omsorgsgruppen IN AB

Hemsida: omsorgsgruppen.se
Epost: adm@omsorgsgruppen.se
Telefon: 011-16 63 65
Besöksadresser : Svärmaregatan 1, 603 61 Norrköping. Gesällgatan 5, 582 77 Linköping.
visa flera adresser..
Vallongatan 15, 612 30 Finspång.Omsorgsgruppen IN AB är en anordnare av personlig assistans
som tar kunder i hela landet.

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
Karta
Kostnadsuppdelning av assistansersättning

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
- löne- och lönebikostnader till assistenter
- 82%
utbildningskostnader för assistenter och arbetsledare - 2%
- utbetalt till assistansomkostnader
- 3%
- arbetsmiljöinstatser och personalomkostnader
- 1%
- administrationskostnader
- 11%
- vinst
1%Nyckeltal från Bolagsverket
- Omsättning
- 2024: 63 871 tkr (tkr = tusen kronor)
- 2023: 48 091 tkr (tkr = tusen kronor)
- Vinstmarginal inrapporterad till Bolagsverket (EBIT/omsättning)
- 2024: 0,8%
- 2023: -4,8%
- Lönekostnad för VD och styrelse, som andel av total utbetald lön och kostnad per kund enligt antal kunder som rapporterats till Assistanskoll
- 2023: 534 tkr som är 1.7 % av all lön till alla anställda och 17 800 kr per kund
- Antal anställda omräknat till heltid samt andelen administrativt anställda
- 2024: 92 anställda, därav administrativa: 6 personer som är 7 %
- 2023: 74 anställda, därav administrativa: 6 personer som är 8 %
- Rörelseresultat per kund (EBIT), enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2023: -77 367 kr
- Vinst per kund, enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2023: -23 267 kr
- Utdelning till aktieägare
- 2024: 0
- 2023: 0
Jämförelse av kostnadsuppdelning.
Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556525-2409 med etableringsår: 1996
- Kunder och assistenter
- 35 kunder och 150 assistenter.
- Administrativ personal
- sex personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
- Bindnings- och uppsägningstid
- Uppsägningstid 8 veckor
- Kooperativ eller företag
- Anordnaren är ett företag.
- Anordnaren kan ta kunder i
- Hela Sverige
- Kontor finns i följande län
- Östergötlands län
- Rekrytering
(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs) - Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
- Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
- Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
- Utbildningar
- Kunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
- Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
- Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
- Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
- Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
- Garantiperson
- Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
- Kollektivavtal
- Vårdföretagarna/Almega-Kommunal
- Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
- "ja, om inget annat arbete kan erbjudas"
- Genomsnittlig grundtimlön
- 150:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 168:- kr/tim inkl semesterlön),
minimitimlön 130:00 kr/tim
- Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
- Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
- Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.
- Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 20:00 kr/tim - 30:00 kr/tim (per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart).
- Assistansomkostnader
-
3:00 kr/tim - 7:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
- Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
- Oanvända medel för assistansomkostnader sparas inte åt kund för framtida assistansomkostnader.
- Redovisning av assistansersättning för kunden?
- Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
- Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren?
- Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
- Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
- hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
- rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
- arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
- bredvidgående för nya assistenter
- utbildningar till assistenter och arbetsledare
- handledning till assistenter
- friskvård till assistenter
- personalannonsering
- ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten
- Vad ingår ej?
- juridisk rådgivning ingår ej
- akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag ingår ej
- ersättning till kund/medlem för el-förbrukning, vatten mm relaterat till assistenter ingår ej
- Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord
Vi är ett familjärt assistansbolag med en nära kontakt med våra kunder och personal. Vi arbetar för att hålla en genomgående hög kvalitet och har inga vinstkrav i vår verksamhet utan eventuellt överskott återinvesteras i personal och verksamhet.Ledorden för personlig assistans hos Omsorgsgruppen är glädje, respekt, omtanke och helhet!
- Tjänster för egna arbetsgivare?
Nej
- Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistansbeslut eller inte är kund hos anordnaren
Rådgivning och hjälp med ansökan till FK/kommun.
- System för tidrapportering och schemaläggning
- Aiai
- Transparensindex (0-100)
- 83 av 100
- Källa och senaste uppdatering:
- Sofia Mauchlen, 2025-01-16 13:49:49