BonZi - personligt stöd AB

Hemsida: bonzi.se
Epost: info@bonzi.se
Telefon: 08-588 92 602
Besöksadress:
Skarpnäcks allé 60, 128 33 Skarpnäck, , Varbergsgatan 2, 412 83 Göteborg
BonZi - personligt stöd AB är en anordnare av personlig assistans
som tar kunder i hela landet.
Karta
Nyckeltal från Bolagsverket
- Omsättning
- 2024: 126 555 tkr (tkr = tusen kronor)
- 2023: 113 902 tkr (tkr = tusen kronor)
- Vinstmarginal inrapporterad till Bolagsverket (EBIT/omsättning)
- 2024: 3,5%
- 2023: 3,4%
- Lönekostnad för VD och styrelse, som andel av total utbetald lön och kostnad per kund enligt antal kunder som rapporterats till Assistanskoll
- 2024: 1 069 tkr som är 1.3 % av all lön till alla anställda och 16 703 kr per kund
- 2023: 904 tkr som är 1.2 % av all lön till alla anställda och 14 125 kr per kund
- Antal anställda omräknat till heltid samt andelen administrativt anställda
- 2024: 213 anställda, därav administrativa: 10 personer som är 5 %
- 2023: 201 anställda, därav administrativa: 10 personer som är 5 %
- Rörelseresultat per kund (EBIT), enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2024: 65 344 kr
- 2023: 55 266 kr
- Vinst per kund, enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2024: 0 kr
- 2023: 0 kr
- Utdelning till aktieägare
- 2024: 0
- 2023: 0
Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556813-2301 med etableringsår: 2010
- Kunder och assistenter
- 61 kunder och 500 assistenter.
- Administrativ personal
- tio personal, en därav som behöver personlig assistans.
- Bindnings- och uppsägningstid
- bindningstid 0 veckor, uppsägningstid 12 veckor
- Kooperativ eller företag
- Anordnaren är ett företag.
- Anordnaren kan ta kunder i
- Hela Sverige
- Kontor finns i följande län
- Västra Götalands län, Stockholms län
- Assistentpool
- Det finns assistentpool för vikarier.
- Rekrytering
(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs) - Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
- Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
- Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
- Utbildningar
- Kunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
- Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
- Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
- Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
- Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
- Garantiperson
- Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
- Kollektivavtal
- Vårdföretagarna/Almega-Kommunal
- Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
- "JA"
- Genomsnittlig grundtimlön
- 140:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 157:- kr/tim inkl semesterlön),
minimitimlön 124:88 kr/tim
- Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
- Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
- Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.
- Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Anordnaren har dock inte uppgett storleken på beloppet till administration per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart.
- Assistansomkostnader
-
4:00 kr/tim - 8:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
- Kunden eller assistenten får ersättning i efterhand.
- Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
- Redovisning av assistansersättning för kunden?
- Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
- Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren?
- Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
- Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
- hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
- juridisk rådgivning
- rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
- arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
- bredvidgående för nya assistenter
- utbildningar till assistenter och arbetsledare
- handledning till assistenter
- friskvård till assistenter
- personalannonsering
- akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
- möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
- ersättning till kund/medlem för el-förbrukning, vatten mm relaterat till assistenter
- ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten
Välkomnande kontor med möjlighet till fika. Träning på företagets egna, anpassade, gym. Introduktion till gymmet ges av vår friskvårdare. Möjlighet att hyra tillgänglighetsanpassad lägenhet i Spanien till förmånligt pris. Möjlighet till introduktion av assistenter i hemmet av ergonomiutbildad personal. Aktiviteter och tävlingar under året. Friskvårdsaktiviteter Regelbundna enskilda samtal med kund. Utbildning av assistenter utefter kundens önskemål. Bemanningspersonal, alla dagar, året runt.
- Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord
Vi bedriver personlig assistans och avlösning och ledsagarservice. Detta kan vi göra då vi har en bred erfarenhet inom dessa olika områden samt lång och gedigen erfarenhet.
Vi är ett bolag som vill arbeta nära våra kunder och tillsammans bygga en bra assistans.
Vi vill vara din trygghet, alla dagar om året.
Vi har en lång och gedigen erfarenhet av friskvårdande arbete där vår friskvårdare tidigare arbetat som sjukgymnast.
Vår specialisering är friskvård och det märks genom våra satsningar på friskvård, god arbetsmiljö och bra utbildningar för anställda. Vi har ett eget gym som är tillgänglighetsanpassat där våra kunder kan träna utifrån sina möjligheter.
Vi har jour som är bemannad 24 timmar om dygnet om något oförutsett skulle inträffa och du eller våra anställda behöver nå oss.
Vi har en lägenhet i Spanien som är tillgänglighetsanpassad och som kunder får hyra till ett rabatterat pris.
Våra lokaler är tillgänglighetsanpassad och vi välkomnar alla våra kunder in på en kopp kaffe eller ett samtal.- Tjänster för egna arbetsgivare?
Nej
- Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistansbeslut eller inte är kund hos anordnaren
Vid behov kan vi tillsammans med jurist se över dina möjligheter till personlig assistans och vara dig behjälplig vid ansökan.
- System för tidrapportering och schemaläggning
- Tidvis
- Ej angiven information
- översikt över hur assistansersättning fördelats genomsnittligt för kunderna
- Transparensindex (0-100)
- 77 av 100
- Källa och senaste uppdatering:
- Kim Nersing, 2025-06-17 14:01:18