Lyssna

BonZi - personligt stöd AB

Hemsida: bonzi.se/sv
Epost: info@bonzi.se
Telefon: 08-588 92 602 eller 08-588 92 604
Besöksadress: Skarpnäcks allé 60, 128 33 Skarpnäck

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556813-2301, Etableringsår: 2010
Kunder och assistenter64 kunder och 500 assistenter.
Administrativ personalnio personal, en därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägnings­tiden bindningstid 0 veckor, uppsägningstid 12 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iHela Sverige
Kontor finns i följande länStockholms län
AssistentpoolDet finns assistentpool för vikarier.
Rekrytering

(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs)
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
UtbildningarKunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
Hur läggs arbetsscheman för assistenter?Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalVårdföretagarna/Almega-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhus­vistelse om inte försäkrings­kassan beviljat detta?"ja, de betalas ut till de som har månadslön samt de som har bokade pass och arbetar på timmar."
Genomsnittlig grundtimlön145:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 162:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 128:00 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budget­uppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Anordnaren har dock inte uppgett storleken på beloppet till administration per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart.
Assistans­omkostnader 4:00 kr/tim - 8:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden eller assistenten får ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
Begränsingar för sparade medel till assistans­omkostnaderAssistansomkostnadspengen kan användas under en tvåårsperiod.
Redovisning av assistansersättning för kunden? Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren? Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
  • möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
  • Välkomnande kontor med möjlighet till fika. Träning på företagets egna, anpassade, gym. Introduktion till gymmet ges av vår friskvårdare. Möjlighet att hyra tillgänglighetsanpassad lägenhet i Spanien till förmånligt pris. Möjlighet till introduktion av assistenter i hemmet av ergonomiutbildad personal. Aktiviteter och tävlingar under året. Friskvårdsaktiviteter Regelbundna enskilda samtal med kund. Utbildning av assistenter utefter kundens önskemål. Bemanningspersonal, alla dagar, året runt.
Vad ingår ej?
  • ersättning till kund/medlem för el-förbrukning, vatten mm relaterat till assistenter ingår ej
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordVi bedriver personlig assistans, boendestöd samt avlösning och ledsagarservice. Detta kan vi göra då vi har en bred erfarenhet inom dessa olika områden samt lång och gedigen erfarenhet.
Vi är ett bolag som vill arbeta nära våra kunder och tillsammans bygga en bra assistans.
Vi vill vara din trygghet, alla dagar om året.
Vi har en lång och gedigen erfarenhet av friskvårdande arbete där vår friskvårdare tidigare arbetat som sjukgymnast.
Vår specialisering är friskvård och det märks genom våra satsningar på friskvård, god arbetsmiljö och bra utbildningar för anställda. Vi har ett eget gym som är tillgänglighetsanpassat där våra kunder kan träna utifrån sina möjligheter.
Vi har jour som är bemannad 24 timmar om dygnet om något oförutsett skulle inträffa och du eller våra anställda behöver nå oss.
Vi har en lägenhet i Spanien som är tillgänglighetsanpassad och som kunder får hyra till ett rabatterat pris.
Våra lokaler är tillgänglighetsanpassad och vi välkomnar alla våra kunder in på en kopp kaffe eller ett samtal.
Tjänster för egna arbetsgivare?Nej
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistans­beslut eller inte är kund hos anordnaren Vid behov kan vi tillsammans med jurist se över dina möjligheter till personlig assistans och vara dig behjälplig vid ansökan.
Bli kundBli kund - länk till hemsida
Sök jobb som assistentSök jobb som assistent - länk till hemsida. Platsannonser på arbetsförmedlingen från BonZi - personligt stöd AB: 6
System för tidrapportering och schemaläggningTidvis
Transparens­index (0-100)87 av 100
Källa och senaste uppdatering:Kristian Wedlin, VD, 2023-08-31

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att alla uppgifterna är korrekta.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: