Lyssna

FMF Assistans AB

Hemsida: fmfassistans.se
Epost: kontor@fmfassistans.se
Telefon: 019-60 90 420
Besöksadresser : Adolfsbergsvägen 4, 702 27 Örebro. Vasagatan 30, 541 31 Skövde.

visa flera adresser..

Hemvärnsgatan 9, 171 54 Solna.
Munkerödsvägen 4 A, 444 32 Stenungsund.
Föreningsgatan 26, 211 44 Malmö.

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556800-7206 med etableringsår: 2010

Kunder och assistenter
250 kunder och 1350 assistenter.
Administrativ personal
30 personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägningstid
Uppsägningstid 12 veckor
Kooperativ eller företag
Anordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder i
Hela Sverige
Kontor finns i följande län
Örebro län, Västra Götalands län, Skåne län, Stockholms län
Rekrytering

(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs)
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
Utbildningar
Kunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
Garantiperson
Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
Kollektivavtal
Fremia-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
"Enligt kollektivavtal"
Genomsnittlig grundtimlön
145:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 162:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 133:25 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.
Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 18:00 kr/tim - 25:00 kr/tim (per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart).
Assistans­omkostnader
5:00 kr/tim - 10:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden eller assistenten får ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
Redovisning av assistansersättning för kunden?
Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren?
Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
  • möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
  • ersättning till kund/medlem för el-förbrukning, vatten mm relaterat till assistenter
  • ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten
  • 24 timmar jour. Personlig kundansvarig. Jurister som arbetar nära kunden och finns med vid hela vägen från ansökan till utredning. Vi finns med kunden även vid andra viktiga möten om så kunden önskar. Hjälper också till med andra ansökningar så som tex. bildstöd, bostadsanpassning etc.
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord
Du kan tryggt lita på att alla delar av uppdraget hanteras enligt gällande regelverk och lagar. Vi är stolta över att ha experter inom varje viktigt område. Hos oss får du en trygg arbetsgivare till dina assistenter, du får tillgång till en stark juridisk plattform och en kompetent löneadministration. Handledning och utbildningar inom assistans är också en mycket viktig del och vi erbjuder dessutom utbildningar som skräddarsys och anpassas efter just din grupp och ert behov.
Våra medarbetare, oavsett roll, är framför allt medmänniskor med en genuin vilja att ”finnas där” för våra kunder och deras assistansgrupper. Tillsammans med oss kan du få en assistans som fungerar i alla delar och du ska inte nöja dig med mindre.
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistans­beslut eller inte är kund hos anordnaren
Hör av dig till oss så bokar vi ett förutsättningslöst möte. Vi kan på ett tydligt och pedagogiskt sätt förklara personlig assistans och vägen dit.
Att ansöka om personlig assistans kan vara tidskrävande och många upplever det som svårt och jobbigt. Reglerna är många, byråkratin är krånglig och ofta räcker orken inte till. Därför finns vi här. Våra jurister sköter alla delar i din ansökan och kontakten med berörda myndigheter. Våra jurister finns vid din sida under hela vägen från ansökan till beslut och finns med på plats under utredning.Våra jurister finns med dig hela vägen från ansökan till beslut. Det kostar inget att ansöka om assistans - inte heller juridiken kostar dig något. Vi finns även här för att sedan hitta rätt assistent för just dig och din familj.
Bli kund
Bli kund - länk till hemsida
Sök jobb som assistent - Platsannonser på arbetsförmedlingen från FMF Assistans AB: 23
Sök jobb som assistent - länk till hemsida.
Arbetsförmedlingen:
System för tidrapportering och schemaläggning
Aiai
Transparens­index (0-100)
73 av 100
Källa och senaste uppdatering:
Annika Florin, 2024-10-24 14:24:04

Uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv, förutom de som kommer från Bolagsverket. Anordnaren kan när som helst ändra sina uppgifter. Vi garanterar inte att alla uppgifterna är korrekta men vi granskar efter varje uppdatering och kontrollerar att de är rimliga.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: