Lyssna

Nordisk Hem och LSS Assistans AB

Hemsida: www.nordiskassistans.se
Epost: assistans@nordiskassistans.se
Telefon: 021 – 41 59 90 eller 08 – 771 59 90
Besöksadress: Slånbärsgatan 12, 722 23 Västerås, , Gamla Dalarövägen 5, 142 52 Skogås

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556554-0506, Etableringsår: 2012
Kunder och assistenter13 kunder och 48 assistenter. (29 årsanställda assistenter)
Administrativ personalfyra personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägningstiden bindningstid 0 veckor, uppsägningstid 8 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iHela Sverige
Kontor finns i följande länVästmanlands län, Östergötlands län, Stockholms län
AssistentpoolDet finns assistentpool för vikarier.
Rekrytering
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
ArbetsledningBåde kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter
KollektivavtalInget kollektivavtal
Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?"nej"
Genomsnittlig grundtimlön126:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 141:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 120:00 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Anordnaren har dock inte uppgett storleken på beloppet till administration per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart.
Assistansomkostnader 3:00 kr/tim - 8:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader sparas inte åt kund för framtida assistansomkostnader.
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren? Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • personalannonsering
  • Individuell personutveckling.
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordVi har 20 års erfarenhet av personlig assistans. Vi nekar sällan ett uppdrag och tar även dygnet runtuppdrag. Vi satsar på tillgänglighet, närhet och har ett nära samarbete med både kunder och assistenter. Vårt mål endast 100% nöjda kunder.
Tjänster för egna arbetsgivare?Ja
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistansbeslut eller inte är kund hos anordnaren Rådgivning samt hjälp med myndighetskontakter.
Bli kundBli kund - länk till hemsida
Sök jobb som assistentSök jobb som assistent - länk till hemsida.
Ej angiven information
  • översikt över hur assistansersättning fördelats genomsnittligt för kunderna
Transparensindex (0-100)67 av 100
Källa och senaste uppdatering:Liane Tercha, 2017-02-21

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att uppgifterna är korrekta. Anordnaren har tillstånd hos Inspektionen för vård och omsorg, IVO.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: