Lyssna

Sanda Assistans AB

Hemsida: sandaassistans.se
Epost: info@sandaassistans.se
Telefon: 0761450588
Besöksadress: Katrinedalsgatan 3, 504 51 BORÅS

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 559101-9129, Etableringsår: 2017
Kunder och assistenter45 kunder och 265 assistenter. (154 årsanställda assistenter)
Administrativ personaltio personal, en därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägnings­tiden bindningstid 4 veckor, uppsägningstid 4 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iHela Sverige
Kontor finns i följande länVästra Götalands län
AssistentpoolDet finns assistentpool för vikarier.
Rekrytering

(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs)
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
UtbildningarKunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
Hur läggs arbetsscheman för assistenter?Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalFremia-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhus­vistelse om inte försäkrings­kassan beviljat detta?"ja"
Genomsnittlig grundtimlön153:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 171:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 135:00 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budget­uppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 18:00 kr/tim - 36:00 kr/tim (per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart).
Assistans­omkostnader 6:00 kr/tim - 7:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
Redovisning av assistansersättning för kunden? Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren? Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
  • möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
  • ersättning till kund/medlem för el-förbrukning, vatten mm relaterat till assistenter
  • ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten
  • Taktil Massage HLR-utbildning för brukare och assistenter Förflyttningsteknik för assistenter
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordFör oss är assistans mer än goda levnadsvillkor!
Vi pratar hellre livskvalitet, självbestämmanderätt, bekvämlighet och varför inte lite guldkant på tillvaron.
Tjänster för egna arbetsgivare?Nej
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistans­beslut eller inte är kund hos anordnaren Ja, vi hjälper till med ansökningar och överklaganden.
Bli kundBli kund - länk till hemsida
Sök jobb som assistent

Platsannonser på arbetsförmedlingen från Sanda Assistans AB: 11

Sök jobb som assistent - länk till hemsida.
Arbetsförmedlingen:
System för tidrapportering och schemaläggningAiai
Transparens­index (0-100)87 av 100
Källa och senaste uppdatering:Gustav Olsson, 2024-04-26 00:00:00

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att alla uppgifterna är korrekta.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: