Lyssna

Val av Omsorg Falköping AB

Hemsida: www.asalidassistans.se
Epost: info@asalidassistans.se
Telefon: 0515-68 55 70
Besöksadress: Storgatan 15 C, 521 43 Falköping

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556786-6776, Etableringsår: 2009
Kunder och assistentertio kunder och 85 assistenter. (55 årsanställda assistenter)
Administrativ personaltre personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägningstiden Uppsägningstid 4 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iVästra Götalands län
Kontor finns i följande länVästra Götalands län
Rekrytering
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
UtbildningarKunden bestämmer vilka utbildningar assistenter ska få.
ArbetsledningKund/medlem eller av kund/medlem utsedd person bestämmer assistenternas arbetsuppgifter
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalKFO-Kommunal Arbetsgivarföreningen KFO - vi stöttar arbetsgivare inom PA
Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?"Ja, schemaomläggning varslas med 14 dagar"
Genomsnittlig grundtimlön134:80 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 151:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 118:00 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 17:00 kr/tim - 25:00 kr/tim (per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart).
Assistansomkostnader 1:00 kr/tim - 10:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
Begränsingar för sparade medel till assistansomkostnaderVi måste skatta för sparade medel vid vårt bolags årsbryt, därefter samtalar vi med kunden om vilka medel som finns kvar att disponera, dessa medel finns inga begränsningar på så länge som de används till assistans.
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren? Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistansersättning använts
  • personalannonsering
  • Vi arbetar nära den assistansberättigade och anhöriga för att kunna bygga din assistans så bra som möjligt.
Vad ingår ej?
  • juridisk rådgivning
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordKunden fördelar övriga pengar som de själva vill. Vi arbetar nära våra kunder, Vi satsar på gemenskap genom aktiviteter. Vi hjälper till vid personlig assistans i skolan, stöttar vid möten o. s. v.
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistansbeslut eller inte är kund hos anordnaren Hjälper till att söka hos kommunen och Försäkringskassan, Hjälper även till vid ansökan vid Bostadsanpassningar.
Bli kundBli kund - länk till hemsida
Sök jobb som assistentSök jobb som assistent - länk till hemsida.
Transparensindex (0-100)77 av 100
Källa och senaste uppdatering:Susanne Bergström, 2017-03-30

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att uppgifterna är korrekta. Anordnaren har tillstånd hos Inspektionen för vård och omsorg, IVO.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: