Din Personliga Assistans

Hemsida: dinpa.se
Epost: info@dinpa.se
Telefon: 0515-68 55 70
Besöksadress:
Terminalgatan 3, 521 36 Falköping
Din Personliga Assistans är en anordnare av personlig assistans
som tar kunder i hela landet.

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
Karta
Kostnadsuppdelning av assistansersättning

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
- löne- och lönebikostnader till assistenter
- 85%
utbildningskostnader för assistenter och arbetsledare - 3%
- utbetalt till assistansomkostnader
- 2%
- arbetsmiljöinstatser och personalomkostnader
- 2%
- administrationskostnader samt vinst
- 8%
Nyckeltal från Bolagsverket
- Omsättning
- 2024: 33 431 tkr (tkr = tusen kronor)
- 2023: 31 408 tkr (tkr = tusen kronor)
- Vinstmarginal inrapporterad till Bolagsverket (EBIT/omsättning)
- 2024: 2,4%
- 2023: -2,2%
- Antal anställda omräknat till heltid samt andelen administrativt anställda
- 2024: 59 anställda, därav administrativa: 3 personer som är 5 %
- 2023: 58 anställda, därav administrativa: 3 personer som är 5 %
- Rörelseresultat per kund (EBIT), enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2024: 67 333 kr
- 2023: -69 700 kr
- Vinst per kund, enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2024: 34 250 kr
- 2023: -69 000 kr
- Utdelning till aktieägare
- 2024: 0
- 2023: 0
Jämförelse av kostnadsuppdelning.
Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556786-6776 med etableringsår: 2009
- Kunder och assistenter
- 12 kunder och 100 assistenter. (62 årsanställda assistenter)
- Administrativ personal
- tre personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
- Bindnings- och uppsägningstid
- bindningstid 0 veckor, uppsägningstid 6 veckor
- Kooperativ eller företag
- Anordnaren är ett företag.
- Anordnaren kan ta kunder i
- Hela Sverige
- Kontor finns i följande län
- Västra Götalands län
- Rekrytering
(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs) - Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
- Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
- Utbildningar
- Kunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
- Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
- Kund/medlem eller av kund/medlem utsedd person bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
- Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
- Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
- Garantiperson
- Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
- Kollektivavtal
- Fremia-Kommunal
- Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
- "Ja, enligt kollektivavtal."
- Lägsta timlön
- 133:25 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 149:- kr/tim inkl semesterlön)
- Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
- Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
- Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.
- Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 20:56 kr/tim - 27:41 kr/tim (per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart).
- Assistansomkostnader
-
1:00 kr/tim - 8:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
- Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
- Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
- Redovisning av assistansersättning för kunden?
- Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
- Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren?
-
Ja, kunden kan bli personligt ersättningsskyldig.
Om kund lämnar oriktiga uppgifter till anordnaren.
- Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
- hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
- juridisk rådgivning
- rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
- arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
- bredvidgående för nya assistenter
- utbildningar till assistenter och arbetsledare
- handledning till assistenter
- friskvård till assistenter
- personalannonsering
- möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
- ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten
"budgetmöte 4 gånger per år, eller fler vid behov" "medarbetar-och lönesamtal" "personalmöten" "föreläsningar" "företagshälsovård" "personalvårdsförmåner" "möjlighet till samtalsstöd" "lokal för kunder och medarbetare med olika aktiviteter"
- Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord
Din Personliga Assistans Falköping startade år 2009 av vår nuvarande VD, Susanne Bergström med en passion för att göra skillnad. Inspirationen till att starta företaget kom från Susannes personliga erfarenheter som mamma till en dotter med funktionsvariationer. Genom att navigera i utmaningarna kring assistans och stöd för nära anhörig, insåg Susanne behovet av en mer förstående och engagerande assistansupplevelse för familjer i liknande situationer.
Vårt företag bygger på en djup förståelse för de unika behov och utmaningar som många familjer står inför. Vi strävar efter att erbjuda stöd som inte bara är professionellt, utan också medmänskligt och empatiskt. Vår drivkraft kommer från medarbetarna engagemang och vision att skapa en tryggare och tillgängligt samhälle för alla som behöver assistans.
Vårt team består av professionella och omtänksamma assistenter som har en djup förståelse för de utmaningar som personer med funktionsnedsättningar kan möta. Vi strävar efter att skapa en trygg och stödjande miljö där varje individ kan känna sig respekterad och värdefull.
Vi tror på vikten av delaktighet och självbestämmande. Därför arbetar vi nära våra kunder för att säkerställa att de får den hjälp de behöver för att leva ett självständigt och meningsfullt liv. Vår filosofi är att varje person är unik, och vi anpassar våra assistansen för att möta just dina behov.- Tjänster för egna arbetsgivare?
Ja
- Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistansbeslut eller inte är kund hos anordnaren
Vi erbjuder hjälp med ansökningar till kommunen och försäkringskassan, även ansökningar gällande bostadsanpassningar och andra frågor gällande assistansbeslut.
- System för tidrapportering och schemaläggning
- RiktaTid
- Transparensindex (0-100)
- 73 av 100
- Källa och senaste uppdatering:
- Susanne Bergström, 2025-05-12 15:49:38