Lyssna

Omnia Personlig Assistans

Hemsida: omniaassistans.se
Epost: info@omniaassistans.se
Telefon: 08-442 34 57
Besöksadress: Vikdalsvägen 50, bv, 131 51 Nacka

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556832-6358, Etableringsår: 2006
Kunder och assistenter25 kunder och 130 assistenter. (50 årsanställda assistenter)
Administrativ personalsex personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägnings­tiden bindningstid 4 veckor, uppsägningstid 4 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iHela Sverige
Kontor finns i följande länStockholms län
Rekrytering

(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs)
  • Anordnaren rekrytera assistenterna.
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
UtbildningarKunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
Hur läggs arbetsscheman för assistenter?Anordnaren gör arbetsscheman.
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalFremia-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhus­vistelse om inte försäkrings­kassan beviljat detta?"Ja, om möjligt. I annat fall erbjuder vi omplacering."
Genomsnittlig grundtimlön145:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 162:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 128:00 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budget­uppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 26:61 kr/tim - 33:26 kr/tim (per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart).
Assistans­omkostnader 3:33 kr/tim - 9:98 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden eller assistenten får ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader sparas inte åt kund för framtida assistansomkostnader.
Begränsingar för sparade medel till assistans­omkostnaderInga begränsningar
Redovisning av assistansersättning för kunden? Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren? Ja, kunden kan bli personligt ersättningsskyldig. Kan endast vara aktuellt vid eventuella avtalsbrott.
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • personalannonsering
  • möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
  • Vi erbjuder apt, diverse utbildningar såsom HLR, assistentutbildning, utbildning för Teamsamordnare/Arbetsledare, handledning, jul- och sommaraktiviteter, arbetskläder, fika/frukost i grupperna, regelbundna brukarbesök och tillgänglighet. Vidare erbjuder vi medarbetarsamtal, friskvård och trygga villkor via Kollektivavtal, försäkringar, arbetsdator, arbetstelefon och ett uppstartskit för brandsäkerhet.
Vad ingår ej?
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag ingår ej
  • ersättning till kund/medlem för el-förbrukning, vatten mm relaterat till assistenter ingår ej
  • ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten ingår ej
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordOmnia Assistans har siktet inställt på att erbjuda personlig assistans till högsta kvalitet och alltid anpassad efter brukarens vilja och behov. Vår inriktning är ”välmående i fokus”, vilket innebär att vi eftersträvar välmående och välbefinnande bland våra brukare och personal.

Vår styrka är ett stort engagemang och tillgänglighet. Vi tycker utbildning är både roligt och viktigt och erbjuder skräddarsydda utbildningar efter brukarens och de anställdas behov.

Vi gillar ordning och reda och håller oss ständigt ajour inom vårt verksamhetsområde.
Tjänster för egna arbetsgivare?Nej
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistans­beslut eller inte är kund hos anordnaren Vi hjälper till med ansökan av insatser och kontakt med myndigheter och andra aktörer.
Bli kundBli kund - länk till hemsida
Sök jobb som assistentSök jobb som assistent - länk till hemsida. Platsannonser på arbetsförmedlingen från Omnia Personlig Assistans: 2
Anordnaren är IfA Supporter eller IfA-godkänd IfA Intressegruppen för Assistansberättigade
System för tidrapportering och schemaläggningAiai
Transparens­index (0-100)83 av 100
Källa och senaste uppdatering:Ann-Catrin Sjölander, 2023-12-21 00:00:00

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att alla uppgifterna är korrekta.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: