Lyssna

Ulricehamns Kommun

Hemsida: ulricehamn.se/stodochomsorg/funktionsnedsattning/lss
Epost: funktionsnedsattning@ulricehamn.se
Telefon: 0321- 59 50 00
Besöksadress: Höjdgatan 3, 523 32 Ulricehamn

Stat, landsting, kommuner, församlingar enligt organisationsnumret: 212000-1579 med etableringsår: 1994

Kunder och assistenter
sju kunder och 20 assistenter. (16 årsanställda assistenter)
Administrativ personal
okänt antal personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägningstid
Uppsägningstid 12 veckor
Kooperativ eller företag
Anordnaren är en kommunal utförare av assistans i Ulricehamn.
Anordnaren kan ta kunder i
Västra Götalands län, enbart i kommunen Ulricehamn.
Kontor finns i följande län
Västra Götalands län
Assistentpool
Det finns assistentpool för vikarier.
Rekrytering

(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs)
  • Anordnaren rekrytera assistenterna.
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
Anordnaren gör arbetsscheman.
Kollektivavtal
SKR/Sobona: HÖK och PAN avtal med Kommunal
Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
"Nej, om det inte föreligger synnerliga skäl för undantag vid varje specifikt tillfälle"
Genomsnittlig grundtimlön
162:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 181:- kr/tim inkl semesterlön)
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
Assistans­omkostnader
Antal kr/tim som avsätts uppges ej
  • Kunden eller assistenten får ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader sparas inte åt kund för framtida assistansomkostnader.
Redovisning av assistansersättning för kunden?
Inget svar
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren?
Inget svar
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • personalannonsering
  • ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten
Vad ingår ej?
  • juridisk rådgivning ingår ej
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden ingår ej
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag ingår ej
  • möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt ingår ej
  • ersättning till kund/medlem för el-förbrukning, vatten mm relaterat till assistenter ingår ej
Tjänster för egna arbetsgivare?
Nej
System för tidrapportering och schemaläggning
Annat
Ej angiven information
  • antal kr som avsätts till assistansomkostnader per timme
Källa och senaste uppdatering:
Simon Hägglund, 2024-05-21 00:00:00

Uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv, förutom de som kommer från Bolagsverket. Anordnaren kan när som helst ändra sina uppgifter. Vi garanterar inte att alla uppgifterna är korrekta men vi granskar efter varje uppdatering och kontrollerar att de är rimliga.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: