Lyssna

Skånes Nord Ost Kooperativ EK

Hemsida: snok.nu
Epost: jannice.snok@gmail.com
Telefon: 044-10 31 14
Besöksadress: Fästningsgatan 19 A, 290 30 Kristianstad

Ekonomiska förening enligt organisationsnumret: 769610-4970 med etableringsår: 2004

Kunder och assistenter
20 kunder och 105 assistenter. (54 årsanställda assistenter)
Administrativ personal
två personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägningstid
bindningstid 12 veckor, uppsägningstid 12 veckor
Kooperativ eller företag
Anordnaren drivs som ett kooperativ.
Anordnaren kan ta kunder i
Hallands län, Skåne län, Blekinge län, Kronobergs län
Kontor finns i följande län
Skåne län
Rekrytering

(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs)
  • Kund/medlem kan rekrytera assistenterna om han/hon vill.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
Utbildningar
Kunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
Kund/medlem gör arbetsscheman för assistenterna.
Garantiperson
Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
Kollektivavtal
Fremia-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
"ja, i två veckor"
Genomsnittlig grundtimlön
149:35 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 167:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 133:25 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.
Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 20:50 kr/tim (per assistanstimme).
Assistans­omkostnader
individuellt|individuellt
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader sparas inte åt kund för framtida assistansomkostnader.
Redovisning av assistansersättning för kunden?
Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren?
Ja, kunden kan bli personligt ersättningsskyldig. Om de bryter mot regler och avtal.
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord
Det kan variera från medlem till medlem beroende på lön och dylikt.
Tjänster för egna arbetsgivare?
Nej
Bli kund
Bli kund - länk till hemsida
System för tidrapportering och schemaläggning
Crona Portal
Transparens­index (0-100)
75 av 100
Källa och senaste uppdatering:
Jannice Anderstedt, 2025-04-02 10:29:17

Uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv, förutom de som kommer från Bolagsverket. Anordnaren kan när som helst ändra sina uppgifter. Vi garanterar inte att alla uppgifterna är korrekta men vi granskar efter varje uppdatering och kontrollerar att de är rimliga.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: