Lyssna

BeOneTeam Personlig Assistans AB

Hemsida: beoneteam.se
Epost: kontakt@beoneteam.se
Telefon: 0480-567 70
Besöksadress: Skeppsbrogatan 47, 392 31 Kalmar

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556759-7421, Etableringsår: 2008
Kunder och assistenter30 kunder och 100 assistenter. (59 årsanställda assistenter)
Administrativ personal2,5 personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägnings­tiden bindningstid 4-12 veckor, uppsägningstid 4-12 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iBlekinge län, Kalmar län, Kronobergs län
Kontor finns i följande länKalmar län
AssistentpoolDet finns assistentpool för vikarier.
Rekrytering

(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs)
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
UtbildningarKunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
Hur läggs arbetsscheman för assistenter?Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalVårdföretagarna/Almega-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhus­vistelse om inte försäkrings­kassan beviljat detta?"Ja, enligt gällande kollektivavtal"
Genomsnittlig grundtimlön136:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 152:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 120:00 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Assistans­omkostnader 5:00 kr/tim - 8:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
Begränsingar för sparade medel till assistans­omkostnaderEventuella sparade medel ska användas inom kalenderåret för bokslut om inte annat är överenskommet vid t ex planerad resa.
Redovisning av assistansersättning för kunden? Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren? Inget svar
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
  • Kunder och anställda erbjuds sociala aktiviteter som t ex museibesök, fester, bio, föreläsningar mm.
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordDET – Delaktighet, Engagemang och Teamkänsla!

Våra tre ledord är vår drivkraft, med dem uppnår vi tillsammans en trygg och väl fungerande assistans för Dig som kund och är en bra arbetsgivare för dig som medarbetare.

Vi ser till varje enskild individ, både kunder och medarbetare.
Tjänster för egna arbetsgivare?Ja, vi har denna tjänst. Ring oss för mer info!
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistans­beslut eller inte är kund hos anordnaren Kostnadsfri juridisk rådgivning
Bli kundBli kund - länk till hemsida
Sök jobb som assistentSök jobb som assistent - länk till hemsida.
System för tidrapportering och schemaläggningAiai
Transparens­index (0-100)80 av 100
Källa och senaste uppdatering:Mikael Tigerström, 2024-10-24 10:45:29

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att alla uppgifterna är korrekta.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: