Lyssna

NÄRA AB personlig assistans & hemtjänst

Hemsida: www.nara.nu
Epost: info@nara.nu
Telefon: 08-511 744 40
Besöksadress: Smidesvägen 5, 186 36 Vallentuna

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556500-9916, Etableringsår: 1995
Kunder och assistenter100 kunder och 500 assistenter. (233 årsanställda assistenter)
Administrativ personal13 personal, en därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägnings­tiden bindningstid 4-12 veckor, uppsägningstid 4-12 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iHela Sverige
Kontor finns i följande länStockholms län
AssistentpoolDet finns assistentpool för vikarier.
Rekrytering
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
UtbildningarKunden bestämmer vilka utbildningar assistenter ska få.
ArbetsledningBåde kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalKFO-Kommunal Arbetsgivarföreningen KFO - vi stöttar arbetsgivare inom PA
Betalas assistans vid sjukhus­vistelse om inte försäkrings­kassan beviljat detta?"Nej"
Genomsnittlig grundtimlön138:35 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 155:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 109:19 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budget­uppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 20:68 kr/tim - 28:06 kr/tim (per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart).
Assistans­omkostnader 4:00 kr/tim - 16:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
Begränsingar för sparade medel till assistans­omkostnaderKan endast sparas för planerad resa nästkommande år
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren? Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistansersättning använts
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
  • Kontaktpersoner: Personlig kontaktperson som är insatt i din assistans och ger dig stöd i allt som rör din personliga assistans. Kontaktpersonen kan hjälpa dig med rekrytering, arbetsledning, myndighetskontakter, ansökan om personlig assistans för att nämna några. Råd och stöd: Vi ger dig råd och är med i hela din omprövningsprocess för din trygghets skull. Har du inte assistans idag så bistår vi dig i din ansökan. Transparens - Du är med och påverkar alla delar av din assistans. Från budget till arbetsledning till lönesättning. Allt utifrån hur du vill ha det. Vi redovisar löpande din ekonomi och ser till så att du har god och klar överblick på din ekonomi. Tydliga rapporter månadsvis över dina pengar samt förbrukade timmar. NÄRAtid - ett webb-baserat tidrapporteringsschema som är lättbearbetat samt gör din vardag lite enklare. Vi har ett bibliotek av olika blanketter som du har tillgång till och som ger dig en enklare vardag. Du får månatligen NÄRAnytt som ger dig nyheter om vad som händer inom NÄRA men även kul aktiviteter som är på gång och vad som hänt i världen angående assistans.
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordHos oss kan du välja att vara egen arbetsgivare eller att låta oss ta hand om all din assistans. Vi erbjuder ett flexibelt samarbete utifrån dina behov och ditt liv. Vi är värdegrundstyrda vilket innebär att alla som arbetar på NÄRA arbetar efter att du ska få en ökad kvalitet i din assistans varje dag.
Tjänster för egna arbetsgivare?Ja, Läs mer: https://www.nara.nu./bli-kund/personlig-assistans-servicekund
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistans­beslut eller inte är kund hos anordnaren Ja, vi hjälper människor som ej har assistans att söka. Kravet är då att vi skriver avtal om att få vara dennes anordnare när beslutet kommer.
Bli kundBli kund - länk till hemsida
Sök jobb som assistent

Platsannonser på arbetsförmedlingen från NÄRA AB personlig assistans & hemtjänst: 11

Sök jobb som assistent - länk till hemsida.
Arbetsförmedlingen:
Transparens­index (0-100)90 av 100
Källa och senaste uppdatering:Anders Roxström, 2018-11-28

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att alla uppgifterna är korrekta.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: